کریمی فیروزجایی؛ برخی از قوانین موجود کشور در حوزه اقتصادی مشکل آفرین است
کریمی فیروزجایی؛ برخی از قوانین موجود کشور در حوزه اقتصادی مشکل آفرین است
سکان نیوز؛ عضو هیئت رییسه مجلس با تاکید بر لزوم تسهیل قوانین و مقررات مربوط به حقوق شهروندی گفت: قوانین اقتصادی کشور باهدف رفع تعارضات و تامین شرایط مطلوب به نفع مردم بازنگری و اصلاح خواهد شد.

علی کریمی فیروزحایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: برخی از قوانین موجود کشور در حوزه اقتصادی بازدارنده و مشکل آفرین است.

وی از وجود افزون بر ۱۰ هزار قانون متراکم در کشور خبرداد و افزود: بعلت برخی ملاحظات در زمان تصویب قوانین هم اکنون مشکلات زیادی در اجرای آنها وجود دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمام قوانین در کشور باید به نفع مردم تصویب و تفسیر شود.

دبیر هیات رئیسه مجلس عدم ثبات در قوانین اقتصادی و تغییر مکرر آیین نامه های اجرایی مرتبط با این حوزه را از مشکلات اساسی برشمرد و افزود: ثبات در اجرای قوانین به افزایش اعتماد عاملان اقتصادی و آحاد مردم در روند توسعه کشور منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت باید با اجرای تدابیر منطقی و اثربخش از سرمایه های مردم و عاملان اقتصادی کشور صیانت کند.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از عدم یکپارچگی و انسجام در روش‌های اجرایی حوزه اقتصاد، گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت باید تابع قوانین و اسناد بالادستی خصوصا سند چشم انداز ۲۰ ساله باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: عدول از مقررات و سیاستهای تصویبی در ابعاد گوناگون بویژه حوزه اقتصاد ملی خسارت‌های فراوانی را به دنبال دارد.

کریمی فیروزجایی گفت: سیاست عمده مجلس یازدهم نظارت راهبردی بر نحوه عملکرد اقتصادی و فرهنگی دولت تعریف شده است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تاکید بر ضرورت اصلاح فرآیندهای نادرست حکمرانی گفت: قوای سه گانه کشور باید رفتار خود را مطابق بیانیه راهبردی گام دوم ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب تنظیم کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به تلاش کمیسیون‌های اقتصادی و فرهنگی مجلس برای تدوین قوانین اثربخش افزود: به زودی با تدوین و ارائه طرح های عملیاتی به صحن علنی مجلس، قوانین میانبرو جامعی برای برون رفت از چالش های کنونی کشور تصویب خواهد شد.