کاهش ۱۴ درصدی کشته شدگان موتور سوار در سه ماهه امسال
کاهش ۱۴ درصدی کشته شدگان موتور سوار در سه ماهه امسال
ساری- سکان نیوز/ در سه ماهه سالجاری ۳۱ نفر( همگی مرد ) موتور سوارها در حوادث ترافيكي استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشت.

به تفکیک شهر حادثه
به گزارش روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران : ساری با 10 ، آمل با 5 و بهشهر با 3 نفر بيشترين و شهرستان های بابل، بابلسر ، چالوس ، جویبار ، محمود آباد، رامسر و میاندرود هر کدام با يك نفر كمترين تلفات موتور سوار را دارند.

خرداد ماه بیشترین فوتی
بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان ، بيشترين فوتي در خرداد ماه با 15 ، فروردین با 9 و اردیبهشت با 7 مورد به ترتيب در رتبه های بعدی قرار دارند .
به تفکیک سن متوفیان
بر اساس آمار بيشترين گروه سني كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سني 21 تا 30 سال با آمار 9 فوتي و کمترین گروه سني 41 تا 50 سال با 2 فوتي به ثبت رسید.
گفتنی است : 130 نفر در سه ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که 24 درصد آن مربوط به موتور سوار ها هستند.همچنین 27 نفر از کشته شدگان راننده موتور و ما بقی سرنشین موتور هستند.
شایان ذکر است : شايعترين علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزي و عوارض ناشي از آن و سپس خونريزي وسيع، صدمات و شكستگي هاي متعدد از عوامل ديگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماهه ماهه سالجاري بوده كه اميد مي رود با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي و استفاده از كلاه ايمني شاهد كاهش چشمگير آن باشيم.