پیوستن بیش از 2 هزار بیمه شده جدید به خانواده تامین اجتماعی گیلان
پیوستن بیش از 2 هزار بیمه شده جدید به خانواده تامین اجتماعی گیلان
سکان نیوز؛ مدیرکل تامین اجتماعی گیلان بیان داشت: تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در یکماهه مهر سالجاری با نیم درصد رشد به 443400 نفر رسید .

به گزارش سکان، علی حسین نژاد با بیان اینکه در یکماهه مهر سالجاری بیش از 1460 نفر در گروه بیمه شدگان اجباری و افزون بر 840 نفر در بیمه های مشاغل آزاد به جرگه این خانواده بزرگ در استان پیوسته اند اظهار داشت : بر اساس گزارش حوزه آمار و اطلاعات این مجموعه ، تنها در یکماهه مهر امسال شاهد رشد تقریبی نیم درصدی در تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش بوده ایم .

وی با اشاره به اینکه قریب به 29000 نفر راننده و افزون بر 28100 نفر کارگر ساختمانی و بیش از 21600 نفر بیمه شده اختیاری پس از بیمه شدگان اجباری بزرگترین گروههای بیمه ای در استان میباشند افزود : تا پاپایان مهرماه تعداد 443400 نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی استان بوده اند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در ادامه با بیان اینکه به استناد ماده یک قانون این سازمان ، توسعه و گسترش پوشش های بیمه ای به افراد مختلف جامعه ماموریت اصلی این مجموعه است اذعان داشت : در طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی که از ماه گذشته آغاز گردیده است بستر لازم برای پوشش تمام اعضای بالای 18 سال خانواده ها در قالب انواع بیمه های مشاغل آزاد ، دانشجویان ، زنان خانه دار با قابلیت انتخاب سطح دستمزد و نرخ بیمه و دامنه تعهداتی فراهم شده است .

علی حسین نژاد همچنین افزود : تمامی صاحیان حرف و مشاغل آزاد بعنوان کسبه و بازاریان نیز میتوانند از این فرصت بهره برده و علاوه بر بیمه نمودن خود ، از شرایط پیش بینی شده در قانون برای سایر افراد خانواده نیز استفاده نمایند .