پیشنهاد پوشش ۹۰ درصدی دانش آموزان ابتدایی استان در طرح دستیابی به وزن مطلوب
پیشنهاد پوشش ۹۰ درصدی دانش آموزان ابتدایی استان در طرح دستیابی به وزن مطلوب
سکان نیوز/معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش مازندران از پیشنهاد پوشش ۹۰ درصدی دانش آموزان ابتدایی استان در طرح دستیابی به وزن مطلوب خبر داد.

سکان نیوز/به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «سید علی ساداتی» در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی طرح تناسب اندام گفت: سلامت افراد جامعه به طور مستقیم بر اقتصاد و فرهنگ جامعه تاثیرگذار است که این موضوع به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی اهمیت ویژه ای دارد.
وی با اشاره به ضرورت داشتن زندگی فعال برای افراد به ویژه دانش آموزان، تصریح کرد: زندگی فعال شیوه ای از زندگی است که فرد را قادر می سازد با درک فواید و ارزش های فعالیت بدنی برای انجام فعالیت بدنی مورد علاقه خود به عنوان بخشی از زندگی روزانه برنامه ریزی کرده و با کنترل شخصی در طول عمر از سبک زندگی فعال پیروی کند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تغذیه سالم منجر به حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ناشی از تغذیه می‌شود، خاطر نشان کرد: رشد متوازن و شرایط بدنی مجموعه رفتارها و عادت های غذایی که از طریق ارزیابی انتخاب وتهیه مصرف غذا بر اساس اصول دستورالعمل ها والگوی های تغذیه ای سالم صورت می گیرد می‌تواند ضامن سلامت فرد و جامعه باشد.
معاون تربیت بدنی اداره کل با اشاره به نقاط ضعف و قوت این طرح افزود: در این طرح بعضی از خانواده ها به دلیل مشکلاتی که بیماری کرونا پیش آورده بود نتوانستند به صورت مستمر در کلاس های آموزشی حضور پیدا کنند و در برخی موارد عدم نگرش خانواده ها به مقوله کنترل وزن در دانش آموزان سبب بی توجهی خانواده‌ها شد.
ساداتی در پایان با اشاره پوشش قراردادن ۹۰ درصدی دانش آموزان ابتدایی، ۶۵ درصدی متوسطه اول و ۴۰ درصدی متوسطه دوم در این طرح در سال جاری، تصریح کرد: ایجاد تفاهمنامه با کانون های ورزشی متعلق به آموزش وپرورش و ارجاع دانش آموزان شناسایی شده به صورت رایگان به کلاس های ورزشی می تواند به تحقق صد در صدی این طرح در سایر مقاطع کمک کرده و انگیزه لازم را برای خانواده ها در این زمینه فراهم کند.