پيشرفت 22 درصدي اجراي پروژه پست 63.20 كيلوولت جايگزين سنقر
پيشرفت 22 درصدي اجراي پروژه پست 63.20 كيلوولت جايگزين سنقر
سکان نیوز؛ مديرعامل شركت برق منطقه اي غرب از پيشرفت 22 درصدي اجراي پروژه پست 63.20 كيلوولت جايگزين سنقر با اعتباري بالغ بر 450 ميليارد ريال خبر داد.

مهندس “علي اسدي” گفت: با توجه به قدمت و فرسودگي ساختمان و تجهيزات پست 63.20 كيلوولت سنقر و با عنايت به لزوم تأمين انرژي مورد نياز مشتركين اين شهرستان و همچنين اهميت در تحويل برق با كيفيت و استاندارد و با ضريب اطمينان بالا، احداث پست جديد جايگزين 63.20 كيلوولت سنقر در دستور كار معاونت طرح و توسعه برق غرب قرار گرفت.
وي افزود: پس از برگزاري مناقصه بخش ساختماني و تعيين پيمانكار برنده و مبادله قرارداد اجرايي كارهاي ساختماني، فعاليت ساختماني پروژه از مرداد ماه سال جاري آغاز و هم اكنون با پيشرفت 22 درصدي در حال انجام است و تهيه اسناد مناقصه تأمين و نصب تجهيزات توسط شركت مشانير به عنوان مشاور پروژه تهيه و در مرحله تأييد توسط دفتر مهندسي طرح ها است.
مهندس اسدي خاطرنشان ساخت: با توجه به حجم فعاليت و زمان بر بودن اين پروژه، براي پاسخگويي به نيازهاي فعلي مشتركين به ويژه در زمان پيك شبكه تا زمان بهره برداري از پست جايگزين، نصب و راه اندازي فيدرخانه جديد شامل 6 فيدر 20 كيلوولت در پست موجود سنقر توسط مجري طرح پست هاي استان كرمانشاه دركوتاه ترين زمان ممكن طراحي، اجرا و مورد بهره برداري قرار گرفت.
وي در ادامه به تشريح مشخصات فني پروژه پرداخت و اظهار داشت: اين پروژه شامل سه فيدر خط 63 كيلوولت، دو فيدر ترانس 63 كيلوولت، 15 فيدر خط 20 كيلوولت، دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت هر يك به ظرفيت 30 مگاولت آمپر و در مجموع به ظرفيت 60 مگاولت آمپر، دو مجموعه بانك خازني هر يك به ظرفيت 5.4 مگاوار و در مجموع به ظرفيت 10.8 مگاوار است.
مهندس اسدي در بازديد معاون سياسي امنيتي استاندار كرمانشاه و فرماندار سنقر از اين پروژه، با تأكيد بر آمادگي صنعت برق براي تأمين برق مورد نياز سرمايه گذاران، افزود: با توجه به اينكه ظرفيت منصوبه در اين پست از انرژي مصرفي مشتركين شهرستان بيشتر است، آمادگي داريم برق مورد نياز سرمايه گذاران براي ايجاد اشتغال و كارآفريني را تأمين كنيم و چنانچه نياز به افزايش ظرفيت داشته باشيم نيز هيچ محدوديتي براي افزايش ظرفيت اين ايستگاه و تأمين برق مورد نياز براي سرمايه گذاران و ايجاد اشتغال در اين شهرستان نداريم.
مديرعامل شركت برق منطقه اي غرب در پايان گفت: اين پروژه با هدف افزايش قابليت اطمينان شبكه فوق توزيع شهرستان سنقر با توجه قدمت و فرسودگي پست موجود و به منظور تداوم در ارائه خدمات برق رساني به مشتركين فعلي و تأمين نياز مشتركين جديد با اعتباري بالغ بر 450 ميليارد ريال احداث و در اجراي اين پروژه ها با توجه به منويات مقام معظم رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي تا حد امكان از تجهيزات ساخت داخل استفاده خواهد شد.