پوشش ۹۸ درصدی سایت تلفن همراه در مازندران
پوشش ۹۸ درصدی سایت تلفن همراه در مازندران
سکان نیوز؛ مدیر مخابرات منطقه مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت سایت تلفن های همراه اول در این استان خبر داد.

رسول علی اصغر پور گفت: به منظور افزایش ظرفیت شبکه تلفن همراه در فاز اول ۳۳۴سایت با اعتباری بالغ بر ۳.۵میلیارد تومان به استان مازندران اختصاص یافته است که با اجرای این طرح عملا ۳۰درصد به ظرفیت سایت های همراه اول این استان اضافه خواهدشد که این افزایش پوشش ۹۸درصدی را در این استان به همراه خواهد داشت.
اصغر پور اظهار داشت: از طریق فیبر نوری ۱۹۷ روستای این استان که به علت سرقت فرسودگی کابلها ویا فاصله زیاد از مراکز با مشکلات اینترانتی وکندی سرعت روبرو بودند از طریق فیبر نوری و تجهیزات بروز مخابراتی به اینترنت پرسرعت وصل شدند .

وی عنوان کرد مخابرات مازندران توانسته در سال جاری ۱۰۲۰طرح مخابراتی کوچک و بزرگ رابه ارزش ۴۴۷میلیارد تومان را در این استان علیرغم تمام مشکلات موجود به بهره برداری برساند .

مدیر مخابرات مازندران بیان داشت؛ شرکت مخابرات این منطقه توانسته است رتبه اول را از لحاظ رشد سهم بازار در کشور به دست بیاوردواینترنت پرسرعت را از ۲۳درصد سال ۹۸به ۳۹/۸درصد درسال جاری برساند.
اصغر پور ابراز داشت؛ امروز یکی از نیازمندی های مردم در بحث کرونا فراهم سازی بسترهای ارتباطات می باشد که با توجه به ورود کرونا ذائقه استفاده مردم از اینترنت تغییر کردوadslجوابگونیاز امروز مردم نمی باشد بدین منظور دو بستر vdslوftth در این راستا در کشور تعریف شده است و مازندران توانسته با ۲۰ هزار مشترک در این دو سرویس بعد از تهران و اصفهان با فاصله زیاد از مراکز دیگر بالاترین آمار را در بین مراکز دیگر کسب نماید.

مدیر مخابرات منطقه مازندران در بخشی دیگر از سخنانش گفت؛ تقریبا تلفن ثابت در کشور به صورت رایگان در حال خدمات دهی به مشتریان می باشد.
وی ادامه داد در حال حاضر هزینه راه اندازی هر خط تلفن ثابت ۱میلیون ۵۰۰هزار تومان می باشد که با مبلغ ۲۱۸هزار تومان به هر مشترک واگذار می شود و این در حالیست که هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت مشترک ماهیانه ۱۵ هزار تومان بوده است اما درآمد اخذ شده از هر مشترک در بخش تلفن ثابت در این استان ۵۲۰۰تومان بوده است و می توان گفت با این اوصاف تلفن ثابت به صورت رایگان در حال خدمت رسانی می باشد.

مدیر مخابرات منطقه مازندران در پایان سخنانش اظهار داشت تا به حال ۱۸۰۰مدرسه مازندران به اینترنت رایگان مجهز شده است.