پور محمدی؛ امکان تغییر اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد
پور محمدی؛ امکان تغییر اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد
سکان نیوز؛ معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: ما نمی‌توانیم تغییراتی در لایحه اعمال کنیم، از همین رو با طرح نمایندگان مخالفیم.

سید حمید پورمحمدی معاون رئیس سازمان برنامه‌وبودجه که به‌عنوان نماینده دولت در نشست علنی پارلمان در جریان بررسی کلیات طرح کلی اصلاح احکام بودجه سال 1400 سخن می‌گفت، اظهار کرد: اگر مجلس طرح را همین امروز تصویب کند ما نمی‌توانیم تغییراتی در لایحه اعمال کنیم، از همین رو با طرح نمایندگان مخالفیم.

وی افزود: دولت اگر بخواهد به طرح نمایندگان تمکین کند باید زمان ارائه لایحه بودجه 1400 به مجلس را عقب بیاندازد که این به مصلحت دولت و مجلس نیست. بنابر اصل 52، 57 و 126 قانون اساسی تفکیک قوا و وظایف دولت و مجلس برای تنظیم و تصویب بودجه مشخص شده، ما لایحه بودجه سال 1400 را تنظیم کردیم و 12 آذرماه به شما تقدیم خواهیم کرد شما می‌توانید آن زمان به تنظیم آن بپردازید.

* تعجب مجلس از مخالفت دولت

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به مخالفت دولت با طرح نمایندگان، گفت: ما مدت‌هاست با دولت در کمیته به‌صورت هماهنگ به بررسی طرح پرداخته‌ایم و دولت با تک، تک احکام مندرج در این طرح موافقت کرده است. از سوی دیگر دولت موظف است لایحه بودجه 1400 را 15 آذرماه به مجلس تقدیم کند لذا ضرورتی برای ارائه لایحه در تاریخ 12 آذرماه وجود ندارد.

وی یادآور شد: ما همچنین نامه‌ای را به دولت در راستای همکاری داده‌ایم که این احکام را در جریان تنظیم بودجه سال 1400 ببینند از سوی دیگر آقای نوبخت ضمن حضور در کمیسیون برنامه‌وبودجه موافقت خود را با اعمال این احکام در تنظیم بودجه سال 1400 اعلام کردند بنابراین دلیل مخالفت دولت در صحن علنی با این طرح مشخص نیست.

این موضوع از سوی رئیس مجلس هم مطرح و یادآوری شد که سازمان برنامه و بودجه در این مورد با مجلس هماهنگی کامل داشته است.