پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های  انتقال خون به خوبی رعایت می‌شود
پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های  انتقال خون به خوبی رعایت می‌شود
سکان نیوز/ رئیس سازمان انتقال خون مازندران گفت: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی قرار داریم ممکن است اهداکنندگان از مکان خون‌گیری ترسی داشته باشند اما تمام پروتکل‌های بهداشتی ما براساس استاندارد روز دنیا است و این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که مکان‌های خون‌گیری برای اهدای خون جای هیچ نگرانی ندارد.

به گزارش سکان نیوز/ اسماعیل پوریانی با بیان اینکه مازندران بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص دارد، اظهار کرد: این بیماران خاص در تمامی سال نیاز به خون دارند.

وی با اشاره به اینکه مازندران ۴۸ مرکز درمانی دارد، تصریح کرد: در اوایل شیوع بیماری کرونا مراجعات مردم به پایگاه‌های انتقال خون ۵۵ درصد کاهش یافته بود اما در روزهای اخیر با فرهنگ سازی رسانه‌ها و نوع دوستی مردم مازندران مراجعات مردم به پایگاه‌های انتقال خون نسبت به قبل از عید بهتر شده است.

رئیس سازمان انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: در شرایط بیماری کرونا تمام اهدا کنندگانی که برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند به آن‌ها ماسک می‌دهیم و جدایی از آن دمای بدن آن‌ها هم تب سنجی می‌شود.

پوریانی ادامه داد: چنانچه فردی در ارتباط نزدیک با بیمار سرما خورده باشد یک ماه از آن فرد خون‌گیری نمی‌شود.

وی گفت: برای تامین پلاکت خون بیماران خاص به تمام گروه‌های خونی به خصوص گروه خونی A مثبت و o منفی نیاز داریم و مردم می‌توانند جهت مشاوره برای اهدای خون به شماره ۳۳۳۲۲۰۱۲ تماس بگیرند.

رئیس سازمان انتقال خون مازندران با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۵۰ نفر به طور مستمر در این استان اقدام به خون‌گیری می‌کنند، یادآور شد: ۱۱ هزار و ۸۹ اهدا کننده در کل استان از تاریخ یک فروردین ۹۹ تا ۳۰ فروردین ماه مراجعه کرده که از ۸ هزار و ۶۲۶ نفر خون‌گیری شد، ۳۱۸ نفر زن و ۸ هزار و ۳۰۸ نفر مرد بودند و ۸۷۹ نفر برای بار اول خون دادند.