پایداری و استمرار جریان گاز نیازمند همکاری و همیاری مردم است
پایداری و استمرار جریان گاز نیازمند همکاری و همیاری مردم است
سکان؛ مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان داشت : اگر در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنیم، پایداری و استمرار انتقال گاز با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، قاسم مایلی رستمی ، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به شروع فصل سرد سال ، طبیعتاً افزایش مصرف گازخواهیم داشت، به همین منظور از همه مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی درخواست داریم تا با مصرف درست و بهینه گاز (رعایت دمای آسایش “18 الی 21 درجه”) ضمن کمک به پایداری و استمرار جریان گاز، شرکت گاز را در ارائه خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم شریف استان یاری رسانند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، تراز تولید و مصرف گاز در کشور به نحوی است که عدم صرفه‌جویی و استفاده بهینه از گاز، می‌تواند ما را با کمبود این انرژی پاک روبرو سازد.

مایلی رستمی افزود: هدف ما این است که حداقل، بتوانیم گاز واحدهای مسکونی و تجاری را حفظ و بدون قطعی گاز، زمستان را سپری کنیم که این امر نیاز به آن دارد تا مردم نیز با ما همکاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان این که همکاری وهمیاری مشترکین خانگی در زمینه مدیریت بهینه مصرف می تواند کمک بسیار خوبی برای استمرار جریان گازباشد که در این رابطه  مشترکین گرامی می توانند با کاهش حداقل یک درجه دمای منزل  خود ، حدود 6 درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر دمای اتاق را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد که همان دمای رفاه است، حفظ کنیم، می‌توانیم زمستان را بدون قطعی گاز پشت سر بگذاریم.

مایلی رستمی بیان داشت : آمادگی همه جانبه اکیپ‌های امداد گاز از نقاط قوت شرکت گاز می باشد و  تمامی اکیپ‌های امدای گاز در سطح استان با انجام رزمایش‌های عملیاتی آمادگی لازم را کسب نموده اند و همچنین با استقرار سامانه مانیتورینگ، امکان پایش لحظه‌ای وضعیت ایستگاه‌ها نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران به بخش صنعت نیز اشاره کرد و گفت: از تمامی مشترکین تولیدی و صنعتی، دامداریها، مرغداریها، گلخانه‌ها و مشترکین اماکن عمومی می‌خواهیم همچون گذشته همراهی لازم را داشته و اقدامات مربوطه را در خصوص تهیه، تامین و ذخیره سازی سوخت دوم بعمل آورده و خود را برای ماه‌های سرد سال آماده نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اظهار داشت: فراموش نکنیم که علاوه بر مصرف بهینه، بحث ایمنی هم مطرح است که جزو مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز محسوب شده و این امر به‌خصوص در حوادث گازگرفتگی با مونوکسید کربن خود را نشان می‌دهد که بیشتر مربوط به دودکش ناایمن می‌شود.

مایلی رستمی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین علل بروز حادثه گازگرفتگی و مرگ خاموش، استفاده از دودکش‌های غیراستاندارد شامل دودکش بدون کلاهک، عدم نصب دودکش، چفت نبودن لوله دودکش، بسته بودن مسیر دودکش و بیشترین حادثه آتش سوزی و انفجار، عدم استفاده از شیلنگ و بست‌های غیراستاندارد است که امیدواریم مردم در این زمینه بیشتر دقت داشته باشند تا ان‌شاءالله شاهد بروز این حوادث تلخ نباشیم و بتوانیم گاز را به صورت ایمن و مستمر استفاده کنیم.