پایان صدرنشینی قیمت گوشت قرمز با واردات از 8 کشور
پایان صدرنشینی قیمت گوشت قرمز با واردات از 8 کشور
سکان؛ قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی از کاهش قیمت گوشت تا پایان سال با واردات گسترده و عرضه بیشتر در بازار خبر داد.

پیمان پاک، می‌گوید که قیمت گوشت شقه گوسفندی تا پایان سال به کیلویی 400 تا 420 هزار تومان می‌رسد یعنی 100 هزار تومان کاهش می‌یابد.

خریدار می‌تواند با پول 4 کیلو الان، آخر سال 5 کیلو گوشت بخرد.

به گفته قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی، واردات گسترده گوشت گرم و منجمد از 8 کشور آغاز شده و ارز واردات را بانک مرکزی تامین کرده است.

قیمت گوشت شقه گوسفندی حدود دو ماه پیش در میدان بهمن تهران 380 هزار تومان بود اکنون به 500 هزار تومان افزایش یافته است در برخی مناطق تهران قیمت‌های بالاتری گزارش شده است.

بر اساس اعلام مرکز آمار سال 1401 تعداد 17 میلیون و سال قبل از آن 16 میلیون راس دام روانه کشتارگاه ها شد که بخشی از آنها دام‌های مولد بوده‌اند در حالی که میانگین کشتار سالانه 11 الی 12 میلیون راس است.خشکسالی پشت هم یکی دو سال گذشته و افزایش هزینه دامدار به علت حذف ارز ترجیحی نهاده‌ها، عامل کشتار دام بیشتر بوده است.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تا پایان سال عرضه گوشت گوسفندی به 300 تن در روز افزایش می یابد و 30 هزار تن گوشت منجمد برزیلی هم وارد می‌شود.

این گوشت‌ها از کشورهای مغولستان، شرق اروپا، استرالیا، کنیا، ارمنستان، گرجستان و روسیه و آفریقای جنوبی وارد می‌شود