پاتروشییف؛ امکان تکرار سناریوی مشابه افغانستان در اوکراین
پاتروشییف؛ امکان تکرار سناریوی مشابه افغانستان در اوکراین
سکان نیوز؛ دبیر شورای امنیت روسیه به حامیان انتخاب آمریکا در اوکراین در خصوص امکان وقوع سناریوی مشابه آنچه در افغانستان رخ داده در این کشور هشدار داد.

نیکول پاتروشییف در خصوص اقدامات آمریکا در افغانستان، مقامات واشنگتن وفاداری برخی اعضای ناتو و دیگر کشورها از اقدامات آنها را بررسی کردند که در میان آنها، نقش گرجستان از همه بیشتر بود.

دبیر شورای امنیت روسیه ادامه داد: «این در شرایطی است که مقامات کی‌یف علاقه بسیار زیادی به تحت حمایت آمریکا قرار داشتن و عضویت در ناتو دارند و اصلاً به عواقب منفی احتمالی چنین خط مشی و تبدیل شدن به متحد واشنگتن فکر نمی‌کنند. آیا رژیم طرفدار آمریکا در کابل که ظرف یک روز سرنگون شد، متحد اصلی واشنگتن در خارج از چارچوب ناتو نبود؟ وضعیت مشابهی می‌تواند در انتظار سایر کشورهایی که آمریکا را بعنوان متحد انتخاب می‌کنند، باشد. برای مقامات کاخ سفید فقط یک لحظه کافی است که دیگر طرفداران خود در کی‌یف را به خاطر نیاورند.»

این مقام بلندپایه روس یادآور شد که اقدامات ایالات متحده در عمل بر خلاف ادعاهای این کشور درباره تلاش برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی و ممانعت از قاچاق مواد مخدر و آموزش نیروهای مسلح افغانستان بود و سرنوشت این کشور می‌تواند درس عبرتی برای سایر کسانی باشد که به کمک یکجانبه واشنگتن برای حل و فصل مشکلات در کشورشان دل بسته‌اند.