ولایت مداری، ساده زیستی و مردم داری از شاخصه های مهم آیت الله فاضل استرآبادی بود
ولایت مداری، ساده زیستی و مردم داری از شاخصه های مهم آیت الله فاضل استرآبادی بود
سکان نیوز؛ یک استاد حوزه علمیه ولایت مداری، ساده زیستی و مردم داری را از جمله شاخصه های مهم آیت الله فاضل استرآبادی عنوان کرد و گفت: زهد و تواضع آیت الله فاضل(ره) از ایشان به عنوان یک شخصیت کم نظیر در حوزه ساخت.

استاد گلایری در گفت و گویی به مناسبت ششمین سالگرد ارتحال این عالم بزرگ در خصوص اخلاق و رفتار روحانی بزرگ، آیت الله فاضل استرآبادی، اینگونه می گوید: وی تمام تلاشش را کرد تا سیره زندگی او به مانند سیره معصومین (ع) باشد.

وی افزود: یکی از سیره های معصومین توجه به مردم بود به همین دلیل، آیت الله فاضل به پیروی از سیره بزرگان، وقت زیادی برای رفع مشکلات و مسایل مردم می گذاشت و با آنها گفتگو می کرد .

استاد گلایری با اشاره به اعتماد مردم به این روحانی بزرگ، اضافه نمود: چند بار صبح زود که از مسجد بر می گشتم، شاهد بودم مردم در خانه ایشان منتظر آمدن حاج آقا از مسجد بودند تا با ایشان ملاقات نمایند. به خاطر همین در خانه و دفتر ایشان همیشه به روی مردم باز بود و خودش شخصا به کارهای مردم رسیدگی می کرد.

وی اظهار داشت: با اینکه حاج آقا فاضل خودشان تدریس می کرد و در اداره مدرسه فیضیه حضور پررنگ داشت اما وضعیت تحصیلی طلبه ها را شخصا با برگزاری جلسات، بررسی می کرد .

استاد گلایری یکی از راه های ارتباطی مردم با آیت الله فاضل را تماس های تلفنی ذکر کرد و گفت: ایشان به تلفن های مردم به گرمی پاسخ می داد. دو تلفن همراه داشت تا راحت تر با مردم ارتباط بگیرد . می گفت از اینکه مردم پشت خط بمانند، بنده خجالت می کشم. این روحانی برجسته معتقد بود همانطور که نیاز مردم به آتش نشانی منحصر به وقت و زمان خاصی نیست، سوالات مردم از روحانیت هم وقت و زمان خاصی ندارد و نیاز مردم است لذا برای پاسخ به این نیازها، تلفن های ما باید باز باشد.

وی خاطرنشان کرد: یک بار همراه ایشان با اساتید حوزه علمیه فیضیه مازندران به دیدار یکی از روحانیون صاحب نام و مشهور شهر رفتیم و این روحانی از تلفن گاه و بیگاه مردم اظهار خستگی و گلایه کرده بود، حاج آقا فاضل از ایشان خواهش کرد تا مبادا تلفن را قطع کند و مردم را بی پناه بگذارد.

حجت الاسلام محمدرضا فاضل فرزند آیت الله فاضل استرآبادی هم در مورد خصایص پدرش گفت: ایشان 12 نوع خدمت برای مردم انجام می داد.
وی خدمات در حق مستمندان را یک بخش از بخش های زندگی آیت الله فاضل برشمرد.
حجت الاسلام فاضل کمک ماهیانه به 50 سید و 50 غیر سید، تهیه یک کالا برای جهاز دختران موقع ازدواج، کمک به مستمندانی که در خانه ایشان می آمدند، کمک به افرادی که مشکلات مالی داشتند، تعمیر و تهیه آبگرفتگی منازل برخی افراد بی بضاعت و از کارافتاده را تنها بخشی از برنامه های ایشان برای مردم ذکر کرد.