وقوع طوفان ۹۴ کیلومتری شب گذشته در مازندران
وقوع طوفان ۹۴ کیلومتری شب گذشته در مازندران
سکان نیوز:مدیرکل مدیریت بحران مازندران از وقوع طوفان ۹۴ کیلومتری در این استان خبر داد.

به گزارش سکان نیوز/علی اصغر احمدی با اشاره به طوفان شب گذشته، اظهار کرد: شدت این طوفان بین ۴۰ تا ۹۴ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی گفت: دشت ناز با ۹۴ کیلومتر بر ساعت بیشترین شدت طوفان و لاریجان آمل با ۴۰ کیلومتر بر ساعت کمترین شدت طوفان را داشته است، ساری طوفانی با شدت ۶۱ کیلومتر بر ساعت و قائمشهر نیز طوفان ۵۸ کیلومتر بر ساعتی را به خود دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران تصریح کرد: در بهنمیر سربندی شیروانی‌ها دچار آسیب شد که مجموعا ۸ واحد سربندی ساختمان آسیب دید که با کمک هلال احمر اقدامات لازم انجام شد و صبح پنجشنبه در فرح آباد نیز بر اثر شدت باد شکستگی درخت اتفاق افتاد.

احمدی با اشاره به اینکه عوامل راهداری و امدادی در مسیر ها مستقر هستند، خاطرنشان کرد: ورودی های به مناطق کوهستانی را بستیم و از ورود گردشگران، طبیعت گران و مردم به مناطق کوهستانی به دلیل مشکلات احتمالی در تردد و ماندن در راه ها به دلیل بارش برف ممانعت به عمل می آید.

وی در توصیه به مردم گفت: در مصرف بهینه سوخت مدیریت کنند و همچنین به دهیاری ها شهرداری ها نیز دستور آماده باش صادر شده و به کشاورزان نیز توصیه شد تا باقیمانده مرکبات را از درخت ها برداشت کنند و نهال های کوچک را نیز مورد حفاظت قرار دهند، همچنین پرورش دهندگان ماهی نیز به دلیل گل الود شدن آب رودخانه ها نیز دقت کرده و مرغداری‌ها نیز به دلیل قطعی برق نیز اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به کاهش ۱۵ درجه ای دما، افزود: در مناطق کوهستانی ازجمله در ارتفاعات رامسر بارش برف را شاهد هستیم و در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز دیده می شود، با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران در ارتفاع ۱۰۰ متری نیز بارش برف داریم که در این راستا مناطق ساحلی و جلگه ای و شهرها نیز برف را رویت خواهد کرد اما ممکن است بر زمین ننشیند و این وضعیت تا فردا بعد از ظهر جمعه ادامه دارد.