وزارت اقتصاد مکلف به شفاف‌سازی درآمد و هزینه شرکت‌های دولتی شد
وزارت اقتصاد مکلف به شفاف‌سازی درآمد و هزینه شرکت‌های دولتی شد
سکان؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف به شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی کردند.

نمایندگان مجلس در نشست علنی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بندهای (الف) و (ب) تبصره 2 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (الف) تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ شرکت‌های دولتی در فهرست واگذاری در سال 1402 مشمول حکم ماده (4) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) می‌باشند.

براساس بند (ب) تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی با رعایت اصل یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رعایت سیاست‌های کلی برنامه هفتم، حداکثر تا پایان خرداد‌ماه سال 1402 مکلف است با همکاری سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور آیین‌نامه انتظام‌بخشی و شفاف‌سازی و ضابطه‌مند نمودن درآمد‌‌ها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی را از جمله شامل میزان حقوق و دریافتی اعضای هیأت مدیره ، نحوه تشکیل مجامع عمومی، شورای‌ عالی و بررسی صورت‌های مالی و ثبت اطلاعات در سامانه یکپارچه شرکت‌های دولتی و ثبت اطلاعات نیروی انسانی و حقوق و مزایای کارکنان در سامانه سازمان اداری واستخدامی کشور مبتنی بر تکالیف قانونی، تدوین و به‌تصویب‌‌ ‌‌هیأت وزیران برساند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است گزارش عملکرد این جزء را هر سه‌ ماه یک‌بار به کمیسیون‌های ‌برنامه ‌و ‌بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.