همتی باید برای چاپ 102 هزار میلیارد اسکناس به کمیسیون اصل 90 پاسخ بدهد
همتی باید برای چاپ 102 هزار میلیارد اسکناس به کمیسیون اصل 90 پاسخ بدهد
سکان نیوز؛ رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اخیرا بانک مرکزی 102 هزار میلیارد تومان اسکناس جدید چاپ کرده است در حالی که هنوز دلارهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور آزاد نشده است و وی متهم به ایجاد وضع موجود است.

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 19 خرداد 1400) در جلسه علنی و در تذکر شفاهی با اشاره به اظهارات برخی نامزدهای انتخابات در مناظره‌های ریاست جمهوری اظهار داشت: برخی از افرادی که در فضای سیاسی قرار گرفته و مسائلی را درباره موضوعات کشور در قالب انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌کنند، متهم به ایجاد وضعیت موجود هستند.

وی افزود: مشکلات زیادی که بانک مرکزی برای کشور ایجاد کرده و تورم‌های سرسام‌آوری را به مردم تحمیل کرده است، در کمیسیون اصل نود مجلس بررسی می‌شود و پرونده‌های متعددی در این باره وجود دارد که آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی در باره این موضوعات بایستی پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: 102 هزار میلیارد تومان اسکناس چاپ شده است در حالی که این کار بانک مرکزی در باره دلارهای وصول نشده و پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور صورت گرفت و آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی در باره این کاری که انجام داده‌اند باید پاسخگوی مجلس و کمیسیون اصل نود مجلس باشند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: ذهن مردم نباید با دروغ افکنی و اتهامات متعددی که از سوی برخی نامزدها بیان می‌شود مشغول شود.