هفت تپه بخش بزرگی از خاطرات دوران دفاع مقدس است
هفت تپه بخش بزرگی از خاطرات دوران دفاع مقدس است
سکان نیوز؛ معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران بیان داشت: هفت تپه  بخش بزرگی از خاطرات دوران دفاع مقدس است.

به گزارش سکان، سرهنگ عسگر مجیدی معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا در اردوگاه شهید جعفرزاده ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و در خصوص برگزاری راهیان نور اظهار داشت: یک سری سوالات در راستای تردید افکنی و تشویش  در بین جوانان، در بحث دفاع مقدس مطرح می کنند و می خواهند آن را زیر سوال ببرند. اردوی راهیان یکی از برنامه ها در بحث جهاد و شهادت است و جهاد یکی از موضوعات اصلی در مباحث اصلی و دینی مسلمان  به ویژه شیعیان است فلذا هر مکتبی و هر انقلابی اگر میخواهد استمرار داشته باشد باید برای حفظ شعائر و آرمان های ان فعالیت هایی را انجام دهد.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی و  انقلاب اسلامی بعد از دوران دفاع مقدس در باب جهاد و شهادت، اردوی ارهیان نور را راه اندازی کرد که به عنوان آرمان و باور بزرگ انقلاب برای نسل های جوان موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.وقتی دشمن و جبهه استکبار  جنگ را به کشور تحمیل کرد، عده ای که در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش داشتند، در مقابل دنیای استکبار صف آرایی کردند تا از انقلاب و مرز و عزت و شرف ایرانی اسلامی دفاع کنند. در این دفاع عده قابل توجه ای ، بالغ بر 200 هزار شهید تقدیم انقلاب شدند تا باعث استمرار و استحکام انقلاب شود.طبیعی است که شهدای بزرگوار و خانواده شهدا درکنار باور و اعتقاد دینی، قطعا از ما انتظار دارند که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم که راهیان نور یکی ازاین برنامه ها است.
سرهنگ مجیدی با اشاره به برگزار نشدن اردوی
راهیان نور در دو سال متوالی بیان داشت: با توجه به شیوع  ویروس منحوس کرونا که دوسال برنامه اردوی رهیان نور تحت تاثیر آن قرار گرفت، امسال در اسفند سال 1400، با توجه به رایزنی های انجام شده، ستادی در سپاه کربلا برای بستر سازی و اطلاع رسانی راهیان نور شکل گرفت. اردوگاه های ما در منطقه خوزستان اردوگاه شهید جعفرزاده و یادمان هفت تپه و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر آماده شد.
هفت تپه  بخش بزرگی از خاطرات دوران دفاع مقدس و لشکر 25 کربلا است و رزمندگان و ایثارگران مازندرانی که در دوران دفاع مقدس در ان مستقر بودند وخاطرات خوبی دارند ، پیگیری کردند که این منطقه احیا شود و شد و یادمانی در آنجا شکل گرفت. و همچنین اردوگاه ها از نظر سرمایشی و گرمایشی هم تجهیز شدند.
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: علاقمندان شرکت در اردوی راهیان نور در سایتی که اعلام شد،در یک بازه زمانی تعریف شده، ثبت نام کردند تا الان 8000 الی 9000 نفر ، ثبت نام کردند و پیش بینی می شود 9 الی 10 هزار نفر از اردوی راهیان نور استقبال کنند.با توجه به ظرفیت اردوگاه ها و با استفاده از ظرفیت خیرین که پشتیبانی از اردوی راهیان نور را برعهده دارند باعث شده که قیمت ها کاهش پیدا کند، و طبخ غذا در اردوگاه انجام می شود و برای هر نفر که 3 روز در اردوگاه ها اسکان دارند، 50 هزار تومان هزینه می شود.