هشدار عضو هیئت رئیسه مجلس به وزیرآموزش و پرورش
هشدار عضو هیئت رئیسه مجلس به وزیرآموزش و پرورش
سکان نیوز؛ عضو کمیسیون آموزش مجلس از حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش خواست از اجبار دانش آموزان و والدین برای حضور در آزمون‌ها با توجه به موج چهارم کرونا خودداری شود.

علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از این عضو کابینه خواست از اجبار دانش آموزان و والدین برای حضور در آزمون‌ها با توجه به موج چهارم کرونا خودداری شود.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر حاجی میرزائی وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام

احتراما نظر به اینکه برای بسیاری از والدین دانش آموزان سراسر کشور دغدغه برگزاری امتحانات حضوری مطرح است و از آنجا که چیزی مهم تر از صیانت و پاسداری از جان عزیزان مردم برای ما و خانواده هایشان مطرح نیست، مقتضی است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا امتحانات کلیه پایه‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری به اختیار دانش آموزان و والدین آنها قرار بگیرد و از هر گونه اجبار حضوری با توجه به ورود انواع ویروس‌های جهش یافته خودداری گردد.

بدیهی است نظر به تأثیر معدل در کنکور برای مقطع دوازدهم و انتخاب رشته در مقطع نهم، می توان ترتیبی اتخاذ نمود تا تأثیر معدل صرفا برای شرکت کنندگان در امتحان حضوری لحاظ گردد و برای شرکت کنندگان در آزمون مجازی با لحاظ درصد تأثیر کمتری این امر اجرائی گردد و برای مقطع نهم نیز هیچگونه الزامی برای امتحان حضوری وجود نداشته باشد.

بی شک اختلاط حدود ۲ میلیون دانش آموز در سراسر کشور در مقاطع نهم و دوازدهم در انتقال ویروس به ۲ میلیون خانواده می تواند فاجعه ای جدید و احتمالا موج پنجم کرونا را در کشور رقم بزند و در صورت بروز این فاجعه مسئولیت آن نه صرفا با ستاد کرونا بلکه با تمامی پیشنهاد دهندگان و کارشناسان، مدیران و مسئولان آن وزارتخانه خواهد بود.