هدایت تحصیلی دانش‌آموزان امری سرنوشت ساز است
هدایت تحصیلی دانش‌آموزان امری سرنوشت ساز است
سکان نیوز/معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر ضرورت هدایت تحصیلی درست دانش آموزان گفت: هدایت تحصیلی امری سرنوشت ساز است.

سکان نیوز/به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «اسفندیار نظری» در جلسه ای که به صورت آنلاین در بستر نرم افزار شاد به همراه مشاورین هدایت تحصیلی و تربیتی استان برگزار شد، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی در آموزش و پرورش و به طور کل، نظام آموزش در هر کشوری تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اهمیت این موضوع در کشورهای در حال توسعه دو چندان است.
وی با اشاره به اینکه دشوارترین کار تبدیل انسان های بالنده است، افزود: آموزش و پرورش را زمانی می توان بهره ور نامید که هزینه ها و سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش منجر به ستانده ها و خروجی های مناسب از جمله تربیت ماهر باشد.
نظری با اشاره به این که مدرسه را باید کانون آموزش مهارت‌ها دانست، خاطر نشان کرد: اگر تعلیم را انتقال دانسته ها و تربیت را انتقال بایدها و بستر آفرینی برای تبلور مطلوب ترین رفتارها تعریف کنیم، در هر دو حالت نیازمند دانش و مهارت هستیم.
این مقام مسئول با بیان این مهم که امروزه عمده ترین نیاز کشور یادگیری فن و مهارت است، افزود: سنین دانش‌آموزی بهترین فرصت برای شناخت و سمت‌گیری مسیر زندگی و شغلی آینده است. از این رو شناخت استعداد ها و توانایی ها و علایق دانش آموزان و ویژگی شخصیتی آنها، به انتخاب آگاهانه از رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه ای آنها کمک شایان خواهد کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این سخن از مقام معظم رهبری که “به جای حافظه محوری بر روی خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان کار کنید”، افزود: ما در آموزش و پرورش به دنبال تقویت روحیه پرسشگری، پژوهشگری و مهارت در دانش آموزان هستیم و یکی از راه های برون رفت از معضل بیکاری، اشتغال و کارآفرینی هدایت دانش آموزان به سمت مشاغل خدماتی و صنعتی و فنی است که این امر به کمک هدایت صحیح دانش آموزان در زمان مقرر خود که همین دوران دانش‌آموزی است محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت جهانی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان، علم، فناوری و نوآوری است خاطرنشان کرد: توسعه اجتماعی و روند رشد در مناطق مختلف جهان بوسیله دسترسی گستره به آموزش مهارت محور تحقق می یابد.
معاون متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۱درصد از دانش آموزان ورودی پایه دهم وارد هنرستان ها شدند، ابراز امیدواری کرد: امسال حدود ۴۵درصد از دانش آموزان وارد هنرستان ها خواهند شد.