نیروگاه شازند در مورد انتخاب نوع سوخت تصمیم گیرنده نیست
نیروگاه شازند در مورد انتخاب نوع سوخت تصمیم گیرنده نیست
سکان نیوز؛ مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند بیان داشت: این نیروگاه در مورد انتخاب نوع سوخت تصمیم گیرنده نیست.

به گزارش سکان، شهرام ایرانپاک با تاکید بر اینکه نیروگاه حرارتی شازند به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب یکی از ارکان اصلی تولید برق پایدار در کشور است، افزود: در حال حاضر بیش از دو درصد برق مصرفی کل کشور توسط این مجموعه تولید می‌شود.
مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند با تاکید بر اینکه این نیروگاه در مورد انتخاب نوع سوخت تصمیم گیرنده نیست، گفت: با توجه به شرایط کشور و محدودیت‌های بوجود آمده در سال‌های اخیر جهت تخصیص گاز طبیعی به نیروگاه‌ها این سهمیه متفاوت خواهد بود و مجموعه وزارت نفت با هدف تامین سوخت مورد نیاز بخش خانگی در زمستان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها را کاهش می‌دهد.
ایرانپاک با اشاره اینکه کمبود گاز نیروگاه برای تولید برق توسط سوخت مایع (مازوت) جبران می‌شود، اضافه کرد: نیروگاه شازند هیچ‌گونه دخل و تصرفی در تعیین میزان سهمیه گاز ندارد و این مسئله توسط وزارت نفت و دیسپاچینگ ملی برق مدیریت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها تبعاتی همچون خوردگی تجهیزات نیروگاهی، افزایش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری، افزایش هزینه‌های نیروی انسانی، کاهش راندمان نیروگاه و افزایش خروج اضطراری واحدها را به همراه دارد.
مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند در پایان تاکید کرد: میزان مصرف سوخت مایع این نیروگاه در سال ۹۸ حدود سه درصد و در سال گذشته ۱۰ درصد بوده است. در سال جاری نیز این از ابتدای سال تا نهم آذرماه از سوخت مایع استفاده نکرده است.