نظرسنجی‌ها نشان داد؛ میزان حمایت از بایدن در سراشیبی سقوط
نظرسنجی‌ها نشان داد؛ میزان حمایت از بایدن در سراشیبی سقوط
سکان نیوز؛طبق نتایج نظرسنجی جدید، ۶۷ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد و شیوه مدیریت جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور درباره موضوعات مهم شامل تورم ناراضی‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سکان نیوز؛در شرایطی که گرانی‌ها و تورم در آمریکا خبرساز شده است، نتیجه یک نظرسنجی از نارضایتی دو سوم مردم این کشور از عملکرد جو بایدن حکایت دارد.

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند، شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» و موسسه «یوگاو» یک نظرسنجی مشترک از مردم این کشور درباره تایید یا عدم تایید مدیریت مسائل مهم از قبیل تورم و گرانی‌ها توسط جو بایدن انجام دادند.

به نوشته وبگاه «هیل»، این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تنها یک سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عملکرد رئیس‌جمهور این کشور در قبال موضوعاتی از قبیل تورم را تایید و حمایت می‌کنند.

بنا بر این گزارش، کمتر از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی «سی‌بی‌اس نیوز» و «یوگاو» عملکرد بایدن در زمینه موضوعات مهم شامل مسائل نژادی، اقتصاد، مهاجرت و تورم را مورد تایید و حمایت خودشان قرار دادند.

تنها ۳۳ درصد از آنها از مدیریت رئیس‌جمهور آمریکا در قبال تورم حمایت کردند و ۶۷ درصد گفتند که عملکرد او در این زمینه را مورد تایید و حمایت قرار نمی‌دهند.

طبق نظرسنجی، ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها عدم رضایتشان را از عملکرد بایدن در مقام ریاست جمهوری ابراز و ۴۴ درصد رضایتشان را از عملکرد وی اعلام کردند.

اکثریت آمریکایی‌های شرکت‌‎کننده در این نظرسنجی عملکرد بایدن در زمینه توزیع و تزریق واکسن کرونا اعلام کردند و این حوزه، تنها حوزه‌ای بوده که نظر اکثریت، تایید عملکرد رئیس‌جمهور این کشور بوده است.

به اعتقاد ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز و یوگاو، وضعیت اقتصاد ملی آمریکا «تقریبا بد» یا «خیلی بد» است.

این نظرسنجی سراسری در آمریکا ۱۵ تا ۱۹ نوامبر (۲۴ تا ۲۸ آبان) از ۲۰۵۸ آمریکایی بزرگسال گرفته شده است.

نتیجه این نظرسنجی در شرایطی منتشر شده که گرانی نارضایتی‌هایی بین مردم آمریکا ایجاد کرده و آنها می‌گویند چشم‌انداز مثبتی به آینده اقتصاد کشورشان ندارند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ها، افزایش تورم در آمریکا بسیار جدی شده و براساس اعلام آمار وزارت کار این کشور تنها در ماه اکتبر شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد کرده و تورم به بیشترین میزان ۳۱ سال گذشته رسیده است.

  • نویسنده : میلاد