نسخه نویسی الکترونیک گامی مهم در توسعه خدمت رسانی به بیماران است
نسخه نویسی الکترونیک گامی مهم در توسعه خدمت رسانی به بیماران است
سکان نیوز؛ مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان نسخه نویسی الکترونیک را گامی مهم در توسعه خدمت رسانی به بیماران ذکر کرد.

دکتر مریم امیری مدیر درمان تامین اجتماعی در خصوص روند پیشرفت طرح نسخه الکترونیک در هرمزگان گفت: اقدامات کاملی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای استقرار سامانه نسخه الکترونیک صورت گرفته است،

وی افزود: سامانه نسخه الکترونیک در استان هرمزگان ذر حال بهره برداری است و هدف و اولویت فعلی سازمان ترغیب و تشویق مراکز درمانی طرف قرارداد برای استفاده از این سامانه است.

وی تاکید کرد: با نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، نیازی به استفاده از دفترچه کاغذی بیمه‌شدگان نخواهد بود. این مهم، زمینه ساز تکمیل پرونده الکترونیک سلامت بیمه‌شدگان و سبب ارتقای کیفیت خدمات و استفاده بهینه از منابع درمان برای بیمه شدگان و نسل آینده است.

دکتر امیری رصد دائمی و رفع مشکلات احتمالی سامانه نسخه الکترونیک را از اولویت‌های اصلی مدیریت درمان و معاونت خدمات راهبردی استان برشمرد و اظهار داشت: برای ارتقاء سامانه و تسهیل استفاده از آن محدودیتی نداریم و سازمان تأمین اجتماعی از تمامی امکانات برای تکمیل این برنامه بسیار مهم استفاده خواهد کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان حمایت تمامی واحدهای سازمان تامین اجتماعی را در پیشبرد این طرح، نقطه مثبتی دانست و گفت: به روز رسانی کدینگ دارویی کشور که گام مهمی در ارتقاء سامانه نسخه الکترونیک این سازمان خواهد بود، در حال انجام است.

دکتر امیری از صدور بخشنامه جدیدی برای تسهیل پرداخت مطالبات مراکز درمانی که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند خبر داد و گفت: علاوه بر پرداخت 95 درصدی پزشکان دارای امضای دیجیتال و 85 درصدی سایر پزشکان، 100 درصد مطالبات مراکز طرف قراردادی که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند، حداکثر طی ۱۰ روز پس از پایان هر ماه پرداخت می‌شود.