ناصحی: بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌ام نرفتن به استقلال و پرسپولیس بود
ناصحی: بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌ام نرفتن به استقلال و پرسپولیس بود
تهران- سکان نیوز- بازیکن اسبق شهر خودرو گفت: بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌ام سرخآبی نشدنم بود. با مدیران عامل این ۲ باشگاه صحبت کردم اما در نهایت به سپاهانی رفتم که در پست من ۲ بازیکن ملی‌پوش داشت.

به گزارش سکان نیوز/ یکی از کسانی که نامش به فوتبال مشهد سنجاق شده است؛ «رضا ناصحی» است. بازیکن بااخلاق و سابق تیم‌های ابومسلم و پدیده (شهرخودروی) که سالیان سال در این ۲ تیم بازی کرد و حالا مدتی است در در تیم گل ریحان توپ می‌زند. این بازیکن ۳۶ ساله در گفت‌وگویی اختصاصی پاسخگوی سووالات خبرنگار ایرنا بود.
فوتبال را از کجا شروع کردی؟
فوتبال را از تیم فرش‌آرا شروع کردم و بعد به جوانان ابومسلم رفتم. عملکرد خوبم باعث شد به تیم‌ بزرگسالان راه پیدا کنم، اما این موضوع راحت نبود و کار سختی برای رسیدن به هدفی که داشتم پیش رویم بود.
چطور؟
آن روزها مثل حالا نبود که جوان‌ها راحت بازی کنند، آرزوی ما حتی این بود که در بازی تمرینی فرصت حضور در زمین را پیدا کنیم. من زمانی به بزرگسالان رفتم که «محمود یاوری» سرمربی بود و بعد از آن «فیروز کریمی» آمد. این ۲ مربی که برایشان احترام و ارزش زیادی قائل هستم به جوان‌ها کمتر میدان می‌دادند.

در زمان حضور این ۲ نفر بازی کردی؟
در زمان یاوری فرصت حضور در میدان را پیدا نکردم اما فیروز کریمی ۲ بازی به عنوان بازیکن ذخیره به زمین فرستاد. الان وقتی به گذشته بر می‌گردم متوجه می‌شوم سخت‌گیری‌های این ۲ نفر خیلی به پیشرفت من کمک کرد. من خاطره‌ای هم دارم.
چه خاطره‌ای؟
نه تنها من بلکه جوانان تیم آرزو داشتیم فقط رختکن تیم بزرگسالان را ببینیم. اینکه در فهرست ۱۸ نفره قرار بگیریم دنیایی برایمان ارزش داشت. «فیروز کریمی» در تمرینات از جوان‌ها و در مواقع تمرینات ایستگاهی به عنوان دیوار خط دفاعی استفاده می‌کرد و وقتی کار تاکتیکی‌اش به پایان می‌رسید از زمین بیرون می‌آمدیم. همین اتفاقات باعث شد تا بیشتر و بیشتر تلاش کنیم و سخت‌کوش تر باشیم تا حقمان را بگیریم.
از چه زمانی فیکس شدی؟
وقتی «اکبر میثاقیان» هدایت ابومسلم را بر عهده گرفت و من با ۲۰ سال سن رفتم ترکیب اصلی و جایگاهم را حفظ کردم. سه سال زحمت کشیدم و عرق ریختم تا به این مهم برسم.
از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتی اما نرفتی؛ چرا؟
شاید بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌ام همین اتفاق بود. من با «امیررضا واعظی آشتیانی» مدیرعامل وقت استقلال جلسه‌ای برگزار کردم و با «حبیب کاشانی» حرف زدم اما به سپاهانی رفتم که در پست من ۲ بازیکن ملی‌پوش داشت. «احسان حاج صفی» و «هاشم بیک‌زاده» رقیبان من محسوب می‌شدند. در آن برهه «امیر قلعه‌نویی» هدایت سپاهان را بر عهده داشت و می‌خواست تیمی رویایی بسازد و برای همین ستاره‌های تمام تیم‌ها را جمع کرد تا تیم‌های دیگر تضعیف شوند و در پایان به راحتی مقام قهرمانی را به دست آورد.
اما خیلی زود از این تیم جدا شدی؟
در نیم فصل به نفت تهران رفتم و این تیم را در لیگ برتر حفظ کردیم. فصل بعد دوباره به سپاهان برگشتم و با توجه به اینکه کمتر بازی می‌کردم راهی آلومینیوم اراک شدم. تیم بعدی‌ام سایپا بود و وقتی پدیده یا همان شهر خودرو به لیگ برتر آمد به این تیم رفتم.

پس از سال‌ها حضور در این تیم کنار گذاشته شدی؟
هنوز و پس از گذشت یک سال متوجه نشدم چرا این اتفاق شکل گرفت و من کنار گذاشته شدم. با اینکه فصل قبل‌ از آن ۲۰ بازی برای شهر خودرو انجام و عملکرد خوبی داشتم این اتفاق افتاد. پاس گل حضور شهر خودرو در لیگ قهرمانان آسیا مقابل گسترش فولاد تبریز را من دادم.
مشکل چه بود؟
واقعا نمی‌دانم حتی من یک ماه نیز با شهر خودرو تمرین کردم اما بعد گفتند تو را نمی‌خواهیم و این به یک پرسش بزرگ برای من تبدیل شده است.
قصد خداحافظی از فوتبال را نداری؟
در حال حاضر ۳۶ سال سن دارم و در تیم گل‌ریحان البرز حضور دارم. منتظر هستم این ۲ بازی آخر لیگ آزادگان را برگزار کنیم و بعد تصمیم نهایی را بگیرم. شرایط بدنی خوبی دارم و هنوز می‌توان بازی کنم.