میرتاج الدینی؛ حقوقی ها نباید مثل مردم عادی در بورس خرید و فروش کنند
میرتاج الدینی؛ حقوقی ها نباید مثل مردم عادی در بورس خرید و فروش کنند
سکان نیوز؛ نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بازار سرمایه شرکت‌های حقوقی نباید همچون مردم عادی عمل کنند که یک سهام را خریداری کرده و نوسانات ایجاد کرده و پس از مدتی سهام های خود را خارج کرده و مشکلات ایجاد کنند.

محمدرضا میرتاج الدینی در رابطه با بازگشت اعتماد بازار سرمایه، گامی در جهت رونق بخش تولید اظهار کرد: رشد حبابی که در اواخر سال 98 و ابتدای سال 99 در بورس رخ داد برخی از صاحب نظران و کارشناسان را نگران کرده بود که این دل‌نگرانی در مجلس هم وجود داشت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن زمان، افزایش سرمایه برخی شرکت ها به صورت صوری نگران کننده بود، گفت: در حال حاضر هم رویکرد مجلس و نمایندگان این است که اعتماد را به بازار سرمایه برگردانیم که در حال برنامه‌ریزی به جهت تحقق این مهم هستیم.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: بازار سرمایه یکی از پایه های اقتصاد کشور بوده و مردم باید بدانند که دولت، مجلس و قوه قضاییه از این بازار حمایت می کنند.

وی به راه‌حل‌های موجود به جهت بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه های صحیح می تواند این بازار را حفظ کرده به طوری که بازار سرمایه رشد طبیعی خود را داشته باشد؛ همیشه رشد حبابی نگران کننده است، اما رشد طبیعی و تدریجی بازار سرمایه بستگی به سیاست ها و برنامه‌های دولت دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حفظ برخی شرکت های سرمایه گردان که بتواند بازار سرمایه را مدیریت کند به دست مدیریت عالی بورس است و سقف و کف واحدهای قابل عرضه و قابل خرید از سوی شرکت های حقوقی یکی از عوامل اصلی است که در بازار سرمایه تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: در بازار سرمایه شرکت‌های حقوقی نباید همچون مردم عادی عمل کنند که یک سهام را خریداری کرده و نوسانات ایجاد کرده و پس از مدتی سهام های خود را خارج کرده و مشکلات ایجاد کنند بلکه باید به فکر منافع و مصالح کشور نیز باشند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس نظارتی که هست نظارت موثر باتوجه به ابزاری که قانون اساسی در اختیار مجلس قرار داده بوده که شامل سوال، استیضاح و امثال این ها است که در بحث بورس مجلس به این سمت رفت و تذکرات جدی کتبی و شفاهی صورت گرفت ولیکن ما همیشه در نظارت‌ها یک رویکرد داریم و آن هم نظارت موثر است که باید طوری عمل کنیم که به نتیجه برسیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: در بحث بازار سرمایه نگاه مجلس و دولت یکی بوده و آن هم حمایت از بازار سرمایه است که باید اموال مردم حفظ و صیانت شده و نگران سرمایه گذاری در این حوزه نباشند.