معلولیت جسارتی برای یک زندگی بهتر است
معلولیت جسارتی برای یک زندگی بهتر است
سکان؛ مدیر عامل انجمن امید انتظار جویبار اظهار داشت: معلولیت جسارتی برای یک زندگی بهتر است .

معلولان جزئی از جامعه ما هستند که تنها به دلیل وراثتی ، ژنتیکی و یا بر اثر حوادث مختلف دچار نقص عضوی در بدن شده اند ،
آنان نیز در جامعه همانند دیگر افراد حق برخورداری از همه امکانات و مواهب الهی را دارند و نیازمند ترحم دیگران نبوده بلکه می خواهند استعداد و توانایی‌شان در جامعه مورد پذیرش قرار گیرد و به حقوق آنان احترام گذاشته شود.

مدرسه قائم انتظار تنها مدرسه ای در شهرستان جویبار بوده که بیش از دودهه از تاسیس آن می گذردودر حال حاضر ۴۶ معلول و دانش آموز با نیازهای ویژه در آن به تحصیل می پردازند.
مدیر عامل امید انتظار در گفتگویی به استعداد و توانایی بالای این دانش آموزان اشاره و معلولیت را محدودیتی برای این قشر از جامعه ندانست و گفت: معلولیت محدودیت نیست بلکه جسارتی بزرگ برای داشتن یک زندگی بهتر بوده است .
محمد مدانلو به فعالیت این انجمن تازه تاسیس و عملکرد آن اشاره ای کردو افزود:کمتر از یک سال از فعالیت این انجمن با هدف آموزش ،ارتقای مهارت های زندگی ، کشف استعداد ها و کمک به زیر ساخت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی می گذرد .
وی ازتوانایی فوق العاده این بچه ها در رشته های مختلف گفت و نبود زیر ساخت‌های مناسب شهری ،اداری و ورزشی را مهمترین مشکلات پیش روی بچه های معلول و خانواده هایشان عنوان کرد .
مدانلو خاطرنشان کرد: متاسفانه کمبود این امکانات در شهرستان موجب شده بیشتر این دانش آموزان برای ادامه دریافت مهارت به شهرهای همجوار مراجعه کنند.


مدیر عامل انجمن امید انتظار با اشاره به اینکه مدرسه انتظار قائم تنها مربوط به مقطع ابتدایی بوده و این بچه ها برای ادامه تحصیل باید شهرهای همجوار بروند ،افزود: امیدواریم با کمک مسئولین ذیربط و خیرین برای تحصیل مقاطع بالاتر این دانش آموزان اتفاقات خوبی رقم بخورد و ما نیز بدنبال تاسیس مرکز جامع فرهنگی و آموزشی درشهرستان بوده که شاهد درخشش این افراد در سایر حوزه های فرهنگی باشیم .
وی تعداد افراد معلول شهرستان جویباررا یک هزارو ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه ۹۰ دانش آموز با ضایعات مختلف در مدارس عادی شهرستان در مقاطع متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل بوده که باید بپذیریم با توجه به امکانات موجود در مدارس عادی امر آموزش برای این افراد سخت بوده است .