مدارس کانون تحول هستند
مدارس کانون تحول هستند
سکان نیوز/اسفندیار نظری با تاکید براینکه ،مدارس کانون تحول هستند.دانش آموزان باید در مدارس درس مهارت بیاموزند و در مهارت آموزی سرآمد باشند .

به گزارش سکان نیوز/” اسفندیار نظری” معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش غرب استان مازندران از چمستان تا رامسر که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ناصر شکریان مدیر کل سازمان تبلیغات استان مازندران در سالن همایش هتل انقلاب خزر شهرستان چالوس برگزار شد، ضمن سپاس از اقدامات انجام گرفته شهرستان ومناطق در راستای سیاست های اجرایی پروژه مهر در اهمیت مدارس صدرا گفت: این مدارس ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه تعلیم و تربیت دارند و تاکنون هم در این حوزه یاریگر نهاد تعلیم وتربیت بوده اند و دانش آموزان بسیاری را به خوبی تربیت کرده اند به گونه‌ای که همه مدیران آموزش و پرورش نسبت به نقش این مدارس در بهبود وضعیت آموزش رضایت دارند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران ضمن بیان ویژگی های مدارس صدرا و نقش آن در همراهی با آموزش و پرورش گفت : این مدارس یکی از موقعیت های خوب یادگیری برای تربیت دانش آموزان شایسته است.
نظری به فعالیت های سازمان مدارس معارف اسلامی در مازندران اشاره کرد و افزود: کار و فعالیت در این مدارس، نسبت به سایر مدارس مهم تر و با اهمیت تراست همانگونه که از اسم این مدارس مشخص است این مدارس بیشتر بر تربیت و تقویت بنیه ی اعتقادی دانش آموزان تأکید دارند.
این مقام مسئول استانی با تاکید بر اینکه مدیران، برنامه ریزان و عوامل سهیم و موثر در تعلیم و تربیت دانش آموزان، باید در برنامه ریزی امور، سازماندهی فعالیت ها و انجام وظایف خود به گونه ای عمل کنند تا دانش آموزان در پایان هر یک از دوره های تحصیلی به اهداف تعیین شده دست یابند تصریح کرد: این اهداف مبتنی بر اسناد بالادستی، به ویژه سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش وپرورش ، سند جامع علمی کشور ، سند چشم انداز بیست ساله کشور، مبانی نظری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تفکیک ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران” برنامه درسی ملی ” را به عنوان نقشه راه نظام برنامه درسی کشور توصیف کرد و اظهار کرد: تحول در زیر نظام برنامه درسی براساس سند تحول بنیادین، یکی از الزامات عملی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده است.
اسفندیار نظری با تاکید براینکه ،مدارس کانون تحول هستند. گفت: دانش آموزان باید در مدا رس درس مهارت بیاموزند و در مهارت آموزی سرآمد باشند و مهارت دانش ،مهارت زندگی و مهارت کسب و کار برای موفقیت دانش آموزان در زندگی آینده را امری ضروری دانست.
وی با اشاره به اینکه پیام اصلی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت است. گفت:هدف اصلی تربیت دانش آموزان ایجاد موقعیت یادگیری در راستای سیاست های سند تحول بنیادین استو شیوه تربیت دانش آموزان باید به ساختن حیات طیبه باشد و در این دنیا نیز این حیات طیبه نمود داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه در جایگاه مدیران جهادی گفت: مدیران جهادی، مدیرانی هستند که با آگاهی و شجاعت در لحظه تصمیم می گیرند ،آمادگی ذهنی بسیار دارند.
اسفندیار نظری تواناترین و کارآمد ترین نیروها در آموزش و پرورش باید حضور داشته باشند، مسیر اصلاح و ارتقای آموزش و پرورش از نهاد تعلیم وتربیت است.
شایان ذکر است در این جلسه هریک از مدیران وروسای آموزش وپرورش در زمینه سیاست های اجرای پروژه مهر و چالش های موجود حوزه کاری خود دقایقی صحبت نمودند.