مجوز احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۷ هزار مگاوات صادر شد
مجوز احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۷ هزار مگاوات صادر شد
سکان؛ "سیدزمان حسینی" با اعلام این خبر افزود: تاکنون موافقت اصولی احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت 17 هزار مگاوات در 30 ساختگاه در سطح کشور صادر شده است.

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع معدنی گفت: در راستای تحقق تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه سال گذشته فی‌مابین وزارت نیرو و وزارت صمت منعقد شد، به منظور تأمین برق مطمئن و پایدار صنایع معدنی تا پایان سال۱۴۰۲، حدود ۲۹۰۰ مگاوات از طریق نیروگاه‌های جدید الاحداث خودتأمین صنایع معدنی وارد مدار خواهد شد.

“سیدزمان حسینی” با اعلام این خبر افزود: تاکنون موافقت اصولی احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۷ هزار مگاوات در ۳۰ ساختگاه در سطح کشور صادر شده است.

وی در این رابطه تصریح کرد: از این میزان ظرفیت ذکر شده، حدود ۶۰۰۰ مگاوات در هفت ساختگاه شامل فولاد مبارکه، فولاد گل گهرسیرجان، آلومینیوم المهدی، فولاد خوزستان، آلومینیوم جنوب، نیروگاه سمنان و شرکت ملی مس وارد فاز اجرایی شده است و مابقی در دوره پیشبرد هستند.

وی یادآور شد: موضوع تفاهم‌نامه در ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، مدنظر قرار گرفته است و تاکنون از مجموع ۶۰۰۰ مگاوات، با توجه به ظرفیت‌های موجود، نخستین واحد گازی سمنان به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات در حداقل زمان پنج ماه نصب و راه‌اندازی و در پیک تابستان سال‌جاری به شبکه متصل شد.

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع معدنی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵۰۰ مگاوات تا پیک تابستان ۱۴۰۲ و مابقی تا پایان سال آینده وارد مدار می‌شود.