مازندرانی ها در ۹ ماهه سال ۱۱۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
مازندرانی ها در ۹ ماهه سال ۱۱۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران گفت: مازندرانی ها نیکوکار در ۹ماهه سال جاری ۱۱۳میلیارد و۱۷ میلیون تومان زکات پرداخت نمودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش سکان نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حجت الاسلام عباسعلی فغانی ، افزود: از مجموع زکات جمع آوری شده طی این مدت حدود۵۴ میلیارد تومان نقدی و۵۹ میلیارد و ۱۷ میلیون تومان غیر نقدی بوده است.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران میزان زکات واجب این ۹ماه را۸۰۰ میلیون تومان معادل ۷۰ تن محصولات کشاورزی و دامی اعلام کرد .

 

وی با اشاره به اینکه در کنار زکات واجب باید از زکات مستحب نیز برای کمک به نیازمندان استفاده کنیم افزود:۶۴میلیارد تومان زکات مستحبی و ۴۸میلیارد و۲۱۷ میلیون تومان زکات فطریه وکفارات نیز در این ۹ماه دریافت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه جمع آوری زکات با همکاری ادارات و سازمان های عضو شورای زکات و شورای زکات روستایی انجام می شود گفت: زکات جمع آوری شده در بخش‌های درمان،تهیه جهیزیه،ساخت و تعمیر مسکن،تحصیلی،آزادی زندانیان ،معیشت و…هزینه می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ۱۳ روحانی زکات و بیش از۱۰ مبلغ افتخاری زکات نیز با کمیته امداد استان همکاری دارند.

 

حجت الاسلام فغانی با بیان اینکه استان مازندران از ۱۵۶۰ شورای زکات روستایی برخوردار است گفت: زکات جمع آوری شده در روستاها برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود.