مأموریت خطیر دولت
مأموریت خطیر دولت
سکان نیوز؛ سرانجام دولت تدبیر و امید به فعالیت هشت ساله خود پایان داد و فصل نوینی از تلاش و کوشش در عرصه مدیریت اجرایی کشور با روی کارآمدن دولت سیزدهم آغاز شد.

عقیل امامی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم در سپهر سیاسی کشور با فراز و فرودهای بسیاری در بعد عملکردی مواجه بود و عمده آن به نوع نگاه، استراتژی و گفتمان رئیس این دولت‌ها بر می‌گردد.

در بررسی کارشناسانه عملکرد دولت روحانی باید گفت تیم اجرایی، سیاسی، فرهنگی و بویژه اقتصادی وی با وجود تلاش‌ها و اقدامات کلیشه‌ای و ناهمتراز با آرمان‌های والای انقلاب، از فقدان انسجام در تمامی حوزه‌ها رنج می‌برد و همین مسئله موجب ناکامی فراوان دولت تدبیر و امید در دستیابی به اهداف اعلام شده بود.

‏دولت سابق در سایر بخش‌هایی مانند کاهش ارزش پول ملی، کوچک سازی ۴۰ درصدی سفره معاش مردم و رشد ۴۶ درصدی هزینه‌های جاری دولت، انباشت دیون دولتی و بدهی ۳۵ میلیارد دلاری به صندوق توسعه ملی برای مصارف جاری رکوردشکنی کرد.

با توجه به مأموریت اساسی دولت جدید برای حل چالش‌های زیر بنایی کشور که ساماندهی این مشکلات را در کوتاه مدت دشوار می‌کند، اطلاع مردم از میراث دولت قبل و عملکرد بسیار ضعیف آن در حوزه‌های مختلف ضرورت دارد چراکه برون رفت از شرایط ناگوار اقتصادی بدون کمک و همراهی مردم امکان پذیر نیست.

بررسی کارنامه دولت روحانی نشان می‌دهد حوزه‌ای که بیشترین آسیب را بواسطه عملکرد ضعیف متحمل شد و باید برای آن خون گریست، عرصه فرهنگ و باورهای اعتقادی مردم بود به نحوی که انفعال و بی عملی دست اندرکاران و سیاستگذاران این حوزه راهبردی سبب بروز خسارت مادی و معنوی فراوان و غیر قابل جبران شد و تنها باورمندی عمیق عمومی به آموزه‌های وحیانی اسلام و ارزشهای مانای انقلاب اسلامی و نیز بیداری، بصیرت و ولایتمداری آحاد مردم مانع از خسارت آفرینی به چارچوب‌ها و پایه‌های مستحکم بنیان نظام شکوهمند اسلامی شده است. ‏

ناگفته پیداست دولت جدید که برآمده از آرای میلیونی مردم دین باور و خداجوی کشورمان است، بر اساس تکالیف قانونی و ذاتی مأموریت دشواری را برای ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی و رشد و بالندگی ایران عزیز در پیش دارد و از این رو با بکارگیری اراده‌های ایمانی و متصل به جریان ناب انقلابی و جوانان متعهد و شیفته معارف اسلامی خواهد توانست عزت واقعی کشور را تحت زعامت رهبر فرهیخته و بینای کشور از دل مشکلات فراوان داخلی و خارجی نمایان سازد و این مهم نیازمند صبوری، جدیت و همپایی آحاد مردم و مسئولان در قوای سه گانه و نیز برنامه محوری و اهتمام شبانه روزی مجاهدان سازندگی در دولت کار و کرامت است. ‏

نکته محوری و اساسی اما در آغاز به کار دولت جدید که بر اساس تاکید مقام معظم رهبری باید سرلوحه رئیس‌جمهور و تیم اجرایی قرار بگیرد، اطلاع رسانی از کارکرد دولت و وضعیت موجود کشور در ابعاد مختلف است تا مردم موحد و انقلابی با آگاهی از مشکلات، نیازها و ضرورت‌های اجرای مأموریت خطیر حجت الاسلام رئیسی در سنگر مسئولیت جدید توفیق و سربلندی دولت سیزدهم را در تعاملی چند سویه و اثر بخش به لطف و مدد الهی رقم بزنند. ‏