لشکر ۲۵ کربلا در عمده عملیات ها فاتح بود و هم خط نگهدار
لشکر ۲۵ کربلا در عمده عملیات ها فاتح بود و هم خط نگهدار
سکان نیوز؛ معاون هماهنگ کننده و مسئول ستاد راهیان نور گفت؛ لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر تعیین کننده در عملیات والفجر ۸ بود.

به گزارش سکان، سرهنگ عسگر مجيدي ” معاون هماهنگ کننده و مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احیا منطقه هفت تپه و برنامه تجمیعی سال تحویل ۱۴۰۱ زائرین مازندراني در یادمان شهدای هفت تپه اظهار داشت: هفت تپه یکی از مقرهای لشکر ۲۵ کربلا در دوران مقدس بود .
همه لشکرها در خط مقدم، فضایی را بعنوان عقبه داشتند که محل آموزش ها و آماده سازی نیروها بود. لشکر ۲۵ کربلا هم در هفت تپه مستقر بود . یک لشکر بسیار بزرگ و از جمله لشکرهای خاصی بود که در روزهای جنگ بعنوان لشکر ویژه عملیاتی لقب گرفت.علتش آن بود که هم در عملیات بعنوان یگان موفق عمل می کرد و هم از نظر عده و عُده، دارای ۶۰ گردان بود .
در این منطقه آموزش های نظامی،آموزش یگان پیاده، آموزش یگان های زرهی و ادوات و همچنین مهم ترین آموزش که رزمندگان مازندرانی دیدند،آموزش غواصی در کنار رود دزبود تا در عملیات والفجر ۸ که سرنوشت جنگ را تعیین کرد، شرکت کنند.

وی در خصوص مهمترین اقدامات و بهره برداری های لشکر ویژه ۲۵ کربلا در منطقه هفت تپه گفت: لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر تعیین کننده در عملیات والفجر ۸ بود و بعنوان یگان محوری عمل میکرد و الحمدالله در این عملیات فتح فاو انجام شد. در عملیات های دیگری که در ام الرصاص و شلمچه بود، لشکر وارد عمل شد و جز یگان فاتح بود.به تعبیر ما لشکر، دارای ۳ لشکر بود،یک لشکر همیشه اماده در خط مقدم ، یک لشکر هم در هفت تپه و بخشی دیگر در مازندران اموزش های لازم میدیدند. به تعبیر مقام معظم رهبری لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر خط شکن و خط نگهدار بود . لذا لشکر در عمده عملیات ها فاتح بود و هم خط نگهدار.
این لشکر استان های گلستان، مازندران، گیلان و حتی دیگر استان ها را پوشش میداد.هفت تپه در واقع امتداد عملیات‌ها و خط مقدم در دفاع مقدس بود. رزمندگان از اینجا اموزش های معنوی و نظامی میدیدند وراهی خط مقدم میشدند که اینجا قدمگاه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان است .

سرهنگ مجیدی بیان داشت: هفت تپه انقدر برای دشمن بعثی و صدام اهمیت داشت که این منطقه را بمباران هوایی کرد یعنی تنها لشکری که عقبه آن توسط دشمن بمباران هوایی شد. که ۱۳۰ شهید در این مکان شهید شدند که ۷۲ شهید متعلق به مازندران است. محل تدفین دو شهید گمنام محل شهادت دوشهید مازندرانی یکی شهید کریم زاده جویبار بود. بعد از دوران دفاع مقدس،رزمندگان پیگیر احیای این منطقه شدند. از طریق تعدادی از شهدای مدافع حرم پیگیری ها صورت گرفت که این شهدا مزد شهادت خود را از هفت تپه گرفتند.
برای احیای هفت تپه،و با پیگیری هایی با منابع طبیعی خوزستان، ۱۰ هکتار زمین در اختیار ما قرار گرفت. البته در دوران دفاع مقدس ۶ هکتار در اختیار لشکر بود که پس از پایان زمین به منابع طبیعی برگشت .

۸ سوله خادمین و اشپرخانه و نیز یادمان دوشهید گمنام باگنبد وبارگاه و سرویس های بهداشتی و حمام فعلا در این مکان ساخته شد و پذیرای زائرین است . لذا اولویت بندی ما درحال حاضر ساخت حسینیه با ظرفیت هزار نفر است .