لزوم استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها در جهت توسعه و تقویت شهری
لزوم استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها در جهت توسعه و تقویت شهری
سکان نیوز/ نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌ شهرستان‌ها در جهت توسعه و تقویت برنامه‌ریزی‌ها و تسهیل‌گری شهری امری ضروری است.

به گزارش سکان نیوز/ سعید فرزانه در جلسه مشترک شورای تسهیل‌گران توسعه شهرستان‌های نور و محمودآباد که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش محمودآباد و با حضور مسئولین و اعضای شورای مرکزی تسهیل‌گری توسعه دو شهرستان و مرتضی نصری مدیر آموزش و پرورش محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: گروه تسهیل‌گر باید آشنا به اسناد توسعه‌ای استان مازندران باشد و سلسله مراتب برنامه‌ریزی کشور را بشناسد.
وی با بیان اینکه اگر مسئولی با برنامه‌ریزی توسعه و تولید آشنا نباشد نمی‌تواند گام درستی در این راستا بردارد، تصریح کرد: در شهرستان محمودآباد سند ملی آمایش تهیه شده که وضعیت شهرستان در آن آماده شناسایی است.
نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیل کردن برنامه ۵ ساله برنامه‌ریزی و توسعه در هر شهرستان امری ضروری خواهد بود.
فرزانه خاطرنشان کرد: برای داشتن برنامه‌ریزی توسعه در شهرستان‌ها باید آمایش صحیح نسبت به استان مازندران انجام شود.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های توسعه‌ای شهرستان‌ها، بهره‌مندی از افراد متخصص، سطح‌بندی ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های شهرستان‌ها و برنامه‌ریزی در جهت توسعه شهری در همه ابعاد، تقویت مباحث توسعه‌ای شهرستان‌ها و به تبع آن تقویت تحکیم مبانی فکری توسعه استان با برنامه‌ریزی بلند مدت، جلب همکاری نخبگان و مشورت نمایندگان مجلس تحقق می‌پذیرد.
نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: جلب مشارکت همگی گروه‌ها برای رشد و تعالی دو شهرستان بدور از جناح بندی‌های سیاسی امکان پذیر می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد:
دنیای امروز؛ دنیای برتری اندیشه است
مدیر آموزش و پرورش محمودآباد گفت: دنیای امروز دنیای برتری اندیشه و تفکر در راستای زیربناهای توسعه‌ای خواهد بود.
مرتضی نصری عصر امروز در جلسه مشترک شورای تسهیل‌گران توسعه شهرستان‌های نور و محمودآباد اظهار کرد: آموزش و پرورش زیر بنای توسعه‌ای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و خاستگاه علم و دانش است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش بازوی تفکر و اندیشه در سطح جامعه محسوب می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش محمودآباد گفت: دانایی کلید توانایی و کلید توانایی در دستان معلمان آگاهی است که در میدان علم و دانش از بهترین شیوه برای انتقال دانایی بهره می‌گیرند.
نصری خاطرنشان کرد: امیدواریم به سند تحول ۱۴۰۴ که اُفق آموزش و پرورش است، برسیم.