كسب رتبه ی برتر برق تبريز، در شاخص طرح چاوش در سطح كشور
كسب رتبه ی برتر برق تبريز، در شاخص طرح چاوش در سطح كشور
سکان نیوز:مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تبريز با بيان اينكه طرح چاوش به منظور پايش، كنترل و بهبود وضعيت ولتاژ و در نتيجه افزايش رضايتمندي مشتركان از سوي شركت توانير ابلاغ شده، تاكيد كرد: برق تبريز، در شاخص طرح چاوش در بين شركت هاي توزيع منطقه 2 و در سطح كشور رتبه ي برتر را كسب كرد.

به گزارش سکان نیوز/عادل كاظمي گفت: توزيع برق تبريز، برنامه ريزي هاي لازم را جهت بهبود وضعيت ولتاژ مشتركان به طور منسجم انجام داده و در اين راستا اقدام به شناسايي مناطق داراي افت ولتاژ كرده و پس از شناسايي نسبت به رفع افت ولتاژاقدام شد.
وي با بيان اينكه در رابطه با طرح چاوش (طرح اصلاح وضعيت ولتاژ مشتركان) طي سال 98 توزيع برق تبريز اقدام به احداث 37 دستگاه پست توزيع و جابجايي 124 دستگاه ترانس پربار و كم بار كرد، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، درصد مشتركان داراي ولتاژ استاندارد از ميزان 93درصد در ابتداي سال 98 به بالاي96درصد در پايان سال 98 افزايش پيدا كرد و توزيع برق تبريز در شاخص طرح چاوش در بين شركت هاي منطقه 2 و در سطح كشور رتبه ي برتر را كسب كرد.
وي اضافه كرد: بر اساس طرح چاوش، بايد كنتورهاي ديجيتال حتما توسط پراب قرائت و علاوه بر ضبط كاركرد انرژي، اطلاعات ديگري همچون ولتاژ نيز مشخص شود.
وي افزود:هم اكنون 54 درصد از مشتركان برق تبريز، به كنتور ديجيتال مجهز هستند و ظرفيت بزرگي براي انتقال مشخصات نوسان ولتاژ اين مشتركان فراهم است.
كاظمي ادامه داد: در اين راستا، وضعيت ولتاژ شبكه در سطح شركت، به سه منطقه ي سبز(قابل قبول)، زرد و قرمز(غير قابل قبول) تقسيم بندي شد و خوشبختانه بيش از 96 درصد مشتركان از ولتاژ استاندارد برخوردار بودند و 2 درصد در منطقه ي زرد و تنها 2درصد در منطقه ي قرمز قرار گرفتند.
وي با تاكيد بر اينكه وضعيت مشتركان برق تبريز در بخش فشار ضعيف و 220 ولت در منطقه ي شمال غرب و حتي شركت هاي توزيع برق كشور، از نظر ولتاژ در جايگاه بسيار مناسبي قرار دارند، افزود: اين روند بر اساس گزارش هاي دريافتي ماهانه سال گذشته، در نتيجه اصلاح شبكه و اصلاح بخش غيراستاندارد ولتاژ مشتركان روند كاهشي داشت و امسال هم تلاش داريم بخش هاي غيراستاندارد ولتاژ را اصلاح كرده و به جايي برسيم كه صددرصد مشتركان، از ولتاژ استاندارد برخوردار باشند.

  • نویسنده : 1161