قابل توجه سازمان بازرسی کل کشور/ تراژدی جدید سازمان تامین اجتماعی برای قبول شدگان آزمون
قابل توجه سازمان بازرسی کل کشور/ تراژدی جدید سازمان تامین اجتماعی برای قبول شدگان آزمون
سکان نیوز؛ آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی برای جذب پیمانی حدود 4 هزار نفر در شهریورماه 99 برگزار شد و پس از مدتی سازمان سنجش کارنامه 12 هزار نفر (سه برابر ظرفیت) سبز و قبول شده در مرحله کتبی اعلام کرد.

به گزارش سکان نیوز، در این آزمون که رکوردی از لحاظ تعداد شرکت کننده ثبت شد، 86 هزار نفر شرکت کرده بودند و سطح سختی سوالات در حدی بود که کمتر از 300 نفر نمره بیشتر از 50 را به عنوان حدنصاب تایین شده توسط سازمان در آزمون کتبی کسب نمودند.

پس از کش و قوس های فراوان حدنصاب آزمون کتبی با تصویب سازمان تامین اجتماعی به استاندارد 50 درصد بالاترین نمره کاهش پیدا کرد، اما سنگ بزرگ دیگری پیش پای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی تامین اجتماعی نهاده شد و آن تعیین حدنصاب 55 برای میانگین مجموع نمره کتبی و مصاحبه بود!

از ابتدا هم مشخص بود با توجه به اینکه همه پذیرفته شدگان در کشور توسط یک گروه متمرکز مصاحبه نمی شوند و مصاحبه ها به صورت ضربدری در استان های مختلف انجام می شود، این شیوه خالی از اشکال نیست، پس از اعلام نتایج مصاحبه مشخص شد سلیقه مصاحبه کنندگان نقش اول را در نمرات داوطلبان ایفا کرده است، در برخی از استان ها رنج نمرات مصاحبه کنندگان بسیار بالا و مطلوب داوطلبان بود اما در برخی دیگرمانند البرز، گیلان، لرستان، اصفهان، زنجان و… رنج نمرات به قدری پایین بود که حتی هیچ کدام از پذیرفته شدگان موفق به کسب حدنصاب 55 نشدند و شغل – محل مورد نظر خالی ماند!

سوال اینجاست که آیا سازمان تامین اجتماعی قصد دارد از کشوری دیگر نیروهای مورد نیاز را جذب و ظرفیت های خالی خود را پر کند که سطح علمی مورد نظرش را داشته باشند؟ این تعداد پذیرفته شده از بین تعداد بسیار بالای شرکت کننده انتخاب و تمام مراحل را طی نموده اند و تنها به دلیل سختگیری یا آسان گیری مصاحبه کنندگان در استان های مختلف مردود و یا پذیرفته شده اند.

اکنون بسیاری از کارنامه سبزهایی که مصاحبه نشده و پذیرفته شدگانی که به عنوان نفرات برتر شغل – محل خود برگزیده شده اند و بالاترین نمرات را کسب نمودند ازنمایندگان مجلس، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مسئولین سازمان تامین اجتماعی درخواست دارند تا با حذف حدنصاب تعیین شده شرایط را برای جذب پیمانی تمام افرادی که بالاترین نمرات را کسب نموده اند فراهم نمایند و پس از 11 ماه به این تراژدی تلخ با شیرینی پایان دهند.