فهرست شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های عرضه‌کننده بلیت پروازهای اربعین
فهرست شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های عرضه‌کننده بلیت پروازهای اربعین
سکان؛ سخنگوی سازمان هواپیمایی با معرفی شرکت‌ها و سایت‌های عرضه‌کننده بلیت پروازهای اربعین، گفت: فروش بلیت پروازهای اربعین خارج از این دو شیوه یعنی سایت شرکت‌ها و سایت‌های تعیین‌شده، تخلف است.

جعفر یازرلو با اشاره به مشخص شدن فهرست تعدادی از دفاتر فروش آنلاینی که الزامات سازمان هواپیمایی کشوری را برای فروش پروازهای اربعین برآورده کرده‌اند، اظهارداشت: در اجرای عملیات پروازی اربعین حسینی ۱۴۰۲، فهرست دفاتر حائز شرایط فروش آنلاین OTA جهت نمایش و فروش مستقیم بلیت الکترونیکی برای زائران اربعین اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بلیت‌های اربعین باید از طریق سایت رسمی فروش خود اقدام کنند.

یازرلو اضافه کرد: در صورتی‌که ایرلاین‌ها از زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت برخوردار نباشند صرفا مجاز به عرضه بلیت در بازه زمانی اربعین ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور از طریق دفاتر ذیل خواهند بود:

۱-شرکت‌آرا جهان‌نوین گستر اطلس 

به نشانی سایت

www.snapptrip.ir

۲- شرکت آبنوس گشت تهران

به نشانی سایت

www.flytoday.ir

۳- شرکت سفرهای علی بابا

به نشانی سایت

www.alibaba.ir

* ۳۶۱۷ مجوز پرواز اربعین صادر شد 

وی گفت: شرکت‌هایی که تا به امروز مجوز فوق‌العاده پروازهای اربعین را گرفته‌اند شامل آتا، ایران ایر، قشم‌ایر، ایرتور، هواپیمایی کیش، پویا و ساها است.

یازرلو ادامه داد: تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی هم که مجوزهای پروازهای برنامه‌ای عتبات را دارند که پروازهای آنها هم طبق برنامه انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون تعداد ۳۶۱۷ مجوز از سوی سازمان هواپیمایی در بازه زمانی پروازهای اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی صادر شده است و تعدادی از شرکت‌ها هم درخواست جدید داده‌اند که در حال بررسی است.

* فروش بلیت اربعین فقط توسط سایت شرکت‌ها و سایت‌های مشخص شده

وی اضافه کرد: از شرکت‌های هواپیمایی خواسته شده است نسبت به استقرار رئیس ایستگاه پاسخگو و تصمیم‌گیر در فرودگاه‌های نجف و بغداد اقدام کنند.

یازرلو گفت: هرگونه فروش خارج از ۲ روش مذکور یعنی سایت رسمی فروش ایرلاین و یا دفاتر منتخب فروش آنلاین، تخلف است و متخلفان ضمن برخوردهای قانونی به مراجع نظارتی معرفی خواهند شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی اضافه کرد: سال گذشته ۸۰ درصد از عملیات پروازهای اربعین به فرودگاه نجف و ۲۰ درصد به فرودگاه بغداد انجام بود و ۶۵ درصد از این تعداد پروازها از مبدا فرودگاه امام خمینی(ره) و مابقی از سایر فرودگاه‌ها انجام شد.

 بنابراین گزارش قیمت تعیین شده برای پروازهای اربعین به فرودگاه‌های نجف و بغداد ۸ میلیون تومان و از مبداء مشهد ۹٫۵ میلیون تومان است که البته هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است از تاریخ ۲۷ مرداد تا ۹ شهریور قیمت بلیت مسیر نجف به فرودگاه امام را به ۲.۵ میلیون تومان کاهش داده‌ایم.