فصل تعمیرات دوره ای و اساسی واحدهای نیروگاه نکا به پایان می رسد
فصل تعمیرات دوره ای و اساسی واحدهای نیروگاه نکا به پایان می رسد
مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اشاره به تلاش مداوم و شبانه روزی کارکنان نیروگاه از پایان قریب الوقوع فعالیتهای تعمیراتی و آمادگی تمامی واحدهای نیروگاه شهیدسلیمی نکا برای تولید انرژی در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش سکان نیوز و به نقل از روابط عمومی ، نوراله ادبی فیروزجائی با اشاره به لزوم آمادگی حداکثری واحدهای نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال بخصوص در دوران اوج مصرف افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون و در زمان عدم نياز شبكه برق کشور، تعميرات مياندوره اي كليه واحدهاي بخار و واحد بخار سيكل تركيبي و نیز بازدید دوره ای واحد یک گازی به صورت متناوب و بعضاً به طور همزمان طبق برنامه انجام شد و واحدها در مدار تولید قرار گرفتند و هم اكنون روزهاي پاياني تعميرات اساسی واحد 2 گازی را می گذرانیم و این واحد بزودی به شبکه سراسری متصل می شود.

وی از فرسودگی بخشی از تجهیزات بویلر واحدهای بخار، تهدید کاهش سطح آب دریا برای سیستم خنک کاری و کمبود آب مصرفی واحدها برای تبدیل به بخار به عنوان مهمترین چالشهای نیروگاه نکا یاد کرد و گفت: برای حل این مشکلات و رفع موانع و محدودیتهای تولید، عملیات رفع نواقص, ارتقاء بازدهی سیستم آب شيرين كن آب دریا و لایروبی حوضچه آبگیر نیروگاه با جدیت در حال پیگیری و اجراست.

ادبی همچنین به افزایش تولید انرژي خالص در نیروگاه نکا اشاره کرد و اظهار داشت: در دو ماه ابتدای امسال با ثبت رشد 10.5 درصدی انرژی تحویلی نیروگاه نکا به شبکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته , 12 درصد انرژي تعهدي سالانه نيروگاه، طبق برنامه محقق شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا در پایان با اشاره به هزینه بالا و سختی های فرایند تولید برق بخصوص در فصل تابستان و زمان اوج مصرف از آحاد مردم و مشترکان خواست با اندکی صرفه جویی و مدیریت در مصرف به یاری خادمان خود در عرصه تولید برق بشتابند.

نيروگاه شهيدسليمي نکا با 4 واحد بخار 440 مگاواتی، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتی و يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات، یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور است و با تامین بیش از 4 درصد برق کشور سهم بسزايي در تأمين انرژی و پايداري شبكه برق کشور دارد.