فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بابل تقویت شود
فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بابل تقویت شود
سکان نیوز؛ دکترقاسم عزیززاده گرجی اظهار داشت‌؛ فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان بابل تقویت شود.

به گزارش سکان، فرماندارویژه شهرستان بابل در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بابل که با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: شهرداری‌ها در اختصاص نیم درصد درآمد خود به کتابخانه‌های شهرستان کوتاهی نکنند.
وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی نهادکتابخانه های عمومی ترویج فرهنگ کتابخوانی است، افزود؛ کتاب باید در دسترس مخاطب باشد.

دکتر عزیززاده گرجی تصریح کرد: شایسته است در راستای کمک به فرهنگ کتابخوانی شوراها و شهرداری‌ها نهایت همکاری را با نهاد کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

آرزو ولی پور در ادامه این جلسه از شیوع ویروس کرونا و محدودیت ها و تبعات آن در مازندران به عنوان یکی  از اصلی ترین اتفاقات در حوزه کتابخوانی یاد کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا دوره ای جدیدی از فعالیت و تلاش کتابداران کتابخانه های عمومی آغاز شد و دوره ای درخشان در حوزه کتاب و کتابخوانی در این ایام رقم خورده است و آمار امانت کتاب 5 برابر بیشتر شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان مازندران با اشاره با اینکه با اقدامات انجام شده، مردم استان در دوران کرونا کتابخوان تر شده اند، گفت: در تمامی کتابخانه های عمومی استان پیام رسان های شبکه های اجتماعی فعال ودر حال استفاده می باشند.

وی با بیان اینکه 35 پروژه نیمه کاره در استان وجود دارد، گفت؛ سال گذشته به عنوان استان برتر در حوزه کتابخانه سازی در کشور بودیم.

ولی پور با اشاره همت خیرین در ساخت کتابخانه ها در استان گفت؛ کتابداران ما محصور در چهار دیواری کتابخانه ها نیستند.