فردای شهر با رای امروز ما ساخته می شود
فردای شهر با رای امروز ما ساخته می شود
سکان نیوز؛ در حالی که با توجه به جایگاه و اهمیت حکمرانی شهری و نقشی که شوراها در آن دارند علی القاعده باید از توجه ویژه‌ای برخوردار بوده و شاهد تحرک بیشتری در حوزه عمومی و در بین شهروندان باشیم.

*یادداشت – وحید عزیزپور* : کمتر از 20 روز به انتخابات شوراها در بابل باقی مانده است، اما به نظر می‌رسد تحرک لازم در فضای عمومی و سپهر سیاسی شهر دیده نمی‌شود. در حالی که با توجه به جایگاه و اهمیت حکمرانی شهری و نقشی که شوراها در آن دارند علی القاعده باید از توجه ویژه‌ای برخوردار بوده و شاهد تحرک بیشتری در حوزه عمومی و در بین شهروندان باشیم.

متاسفانه عده‌ای به بهانه‌های واهی سعی در ناامید کردن مردم از صندوق رای دارند و تمام هدفشان این است که شورای شهر را هم سیاسی جلوه دهند تا از موج ایجاد شده بر علیه انتخابات به سود خود و به ضرر مردم بهره‌برداری کنند؛ غافل از اینکه شورا یک نهاد دموکراتیک شهری است و کوچکترین دخلی به سیاست نداشته و نخواهد داشت.

بسیاری نیز در این مدت تلاش کردند تا با سواستفاده از اتفاقاتی که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر بابل رخ داد، فضای انتخابات دوره ششم را متشنج کرده و از آن به سود خود بهره‌برداری کنند. افرادی که می‌دانند در صورت مشارکت گسترده مردم و انتخاب افراد متخصص، جایی در شورای شهر نخواهند داشت و به همین علت از مشارکت کمتر مردم استقبال نیز می‌کنند.

اما در این میان مردم فهیم شهر باید آگاه باشند که در صورت شرکت نکردن در انتخابات شورا در واقع راه را برای ورود افراد کارنابلد و گاها سواستفاده‌گر بازخواهند کرد و بازهم مانند گذشته صندلی‌های شورا توسط افراد غیرمتخصص اشغال خواهد شد.

مردم دیگر می‌دانند که توجه بیش از اندازه به چهره‌های سیاسی، شورا را از وظایف ذاتی خود دور می کند، نه به این معنی که چهره انتخاب نکنند، اما باید از میان چهره ها هم آنهایی را مد نظر قرار دهند که واقعا دغدغه اجتماعی شهری دارند. فردی که برای شهرش آرزوهای بزرگ دارد، باور دارد که با مدیریت صحیح، مشکلات بزرگ از جمله پسماند شهر قابل حل است و در نگاه او هیچ مشکلی لاینحل نیست، شایستگی انتخاب شدن دارد.

به امید آنکه مردم فهیم بابل در روز 28 خرداد حماسه ماندگار دیگری را رقم بزنند و فردای روشن شهر را با رای های امروزشان نقاشی کنند.

*مهندس وحید عزیزپور*

کارشناس حوزه عمران شهری
عضو اصلی هیئت مدیره و معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان مازندران