فراگیر کردن آموزش آنلاین در دوران کرونا، یکی از ابتکارات آموزش و پرورش بود
فراگیر کردن آموزش آنلاین در دوران کرونا، یکی از ابتکارات آموزش و پرورش بود
سکان نیوز/چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۹۹ به ریاست استاندار مازندران و با حضور اعضای شورا با دو دستور کار "طرح آجر به آجر" و "شبکه آموزشی شاد" در استانداری مازندران برگزار شد.

سکان نیوز/به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «احمد حسین زادگان» در این نشست گفت: حقیقتا کسی تصور نمی‌کرد با تعطیلی مدارس پس از کرونا، به زودی این شکل از آموزش توسط آموزش و پرورش همگانی شود که خوشبختانه با تلاش همکاران این کار محقق شد.
وی با اشاره به احتمال شیوع کرونا در پاییز تصریح کرد: نمی‌توان توقع داشت در کمتر از یکسال کرونا مرتفع شود و به همین خاطر باید بسترهای لازم در فضای مجازی را اجرایی و عملیاتی کنیم و اینگونه نباشد که دست روی دست بگذاریم و در پاییز سردرگم شویم.
رییس شورای آموزش و پرورش با اشاره به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش درخصوص این موضوع که حدود ۴۰ هزار دانش آموز فاقد گوشی هوشمند هستند و به دلایل مالی خانواده، امکان تهیه آن را ندارند گفت: باید از همه ظرفیت ها استفاده شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن، این گوشی ها به دانش آموزان برسد.
استاندار مازندران در ادامه به فاصله کمی که تا آغاز سال تحصیلی جدید داریم و همچنین آموزش مجازی تاکید کرد: از ظرفیت صداوسیما و رسانه ها استفاده شود و در رسانه های اجتماعی تبلیغات لازم صورت گیرد تا مشارکت مردم، بازاریان و همه کسانی که تمایل دارند در این کار مقدس کمک کنند.
وی سپس از مدیرکل آموزش و پرورش، معاون سیاسی استانداری و نماینده سازمانهای مردم نهاد خواست تا پایان وقت امروز جلسه ای تشکیل دهند و مکانیسم اجرایی برای این کار تعریف کنند و طی چند روز آینده نیز خرید گوشی ها آغاز شود.
رییس شورای آموزش و پرورش مازندران در ادامه به طرح آجر به آجر پرداخت و گفت: ما در اجرای این طرح زمانی موفق خواهیم شد که از همه لایه ها اعم از ائمه جمعه، بخش خصوصی تا اداره کل صمت و رسانه ها کمک بگیریم و برای اجرای این طرح نیز باید از ظرفیت سمن ها و تشکیلات غیردولتی استفاده شود.