فتاح به وعده خود در خوزستان عمل کرد/پرداخت کمک هزینه معیشتی به 70 هزار خانواده نیازمند
فتاح به وعده خود در خوزستان عمل کرد/پرداخت کمک هزینه معیشتی به 70 هزار خانواده نیازمند
سکان نیوز؛ بدنبال سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به استان خوزستان و بازدید از مناطق محروم این استان، ۷۰ هزار بسته معیشتی به ایتام و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین تعدادی از خانواده های فاقد پوشش حمایتی اختصاص یافت.

به گزارش سکان، محسن منصوری با اعلام این خبر اظهار کرد: پیرو سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به استان خوزستان و بازدید از مناطق محروم برخی از شهرهای این استان از جمله آبادان، دزفول، خرمشهر، مسجدسلیمان و بندر ماهشهر، ۳۵ هزار بسته معیشتی، به ایتام و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین ۳۵ هزار بسته برای خانواده‌های محروم فاقد پوشش حمایتی خوزستان، تخصیص یافت.

معاون بنیاد مستضعفان درخصوص جزئیات تخصیص بیش از ۱۷ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی به مددجویان بهزیستی افزود: بر اساس مکاتبات بعد از سفر رئیس بنیاد مستضعفان با سازمان بهزیستی، مقرر شد با توجه به شیوع ویروس کرونا و عواقب اقتصادی و اجتماعی ناشی از این ویروس در استان خوزستان، این بنیاد ۱۶ هزار بسته معیشتی را به ایتام و مستمری بگیران بهزیستی در شهرستان های آبادان، ماهشهر و خرمشهر تقدیم کند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴۵۱ نفر از فرزندان تحت سرپرستی، فرزندان زنان سرپرست خانوار و فرزندان امداد بگیر شهرستان دزفول نیز این بسته معیشتی را دریافت می کنند.

منصوری با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد نیز در تعدادی از شهرستان های خوزستان، این بسته های معیشتی را دریافت می کنند، گفت: بر این اساس، ۱۴ هزار و ۴۶۲ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان های ماهشهر، اروندکنار، خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی (ره)، این بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی را دریافت می کنند.

معاون بنیاد مستضعفان اضافه کرد: همچنین مقرر شد که به بیش از ۲ هزار نفر از ایتام و فرزندان طرح محسنین در شهرستان دزفول نیز بسته معیشتی مذکور، تقدیم شود.

در سفر سید پرویز فتاح به این استان و بازدید از شهرستان های خوزستان، علاوه بر موارد مذکور، مقرر شد ۵ هزار بسته معیشتی به فاقدین پوشش حمایتی در بندر امام خمینی و شهرک شهید چمران، ۱۰ هزار بسته معیشتی به اقشار ضعیف شهرستان های اندیکا، لالی، مسجد سلیمان و هفتگل و همچنین ۵ هزار بسته معیشتی نیز به فاقدین پوشش حمایتی در دزفول تخصیص داده شود.

علاوه بر این تعداد، ۱۵ هزار بسته معیشتی دیگر نیز برای توزیع میان محرومان و اقشار ضعیف حاشیه اهواز و تعدادی از مناطق محروم خوزستان تخصیص یافت.