غربالگری رایگان ایدز بمدت سه روز در منطقه ۱۹تهران
غربالگری رایگان ایدز بمدت سه روز در منطقه ۱۹تهران
سکان نیوز؛ تیم آموزشی و غربالگری ایدز با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه به مدت سه روز در منطقه ۱۹ مستقر می شوند.

به گزارش سکان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه با تأكيد بر اهميت آموزش و نقش آن در پيشگيري از اين بيماري افزود: در همین راستا خدمات سلامت محور ایدز بصورت رایگان و با مشاركت انجمن احياي ارزش ها به مناسبت روز جهانی مبارزه با ایدز به شهروندان ارائه خواهد شد.
او افزود: با در نظر گرفتن مؤلفه هايي نظير محلات آسيب پذير و تردد بيشتر شهروندان، تيم خدمات غربالگري و مشاوره ايدز جنب مترو عبدل آباد، مترو آزادگان و خلازير (جنب سراي محله شهيد كاظمي) به ترتيب در روزهای نهم، سيزدهم و چهاردهم آذر ماه مستقر خواهد شد.
هدایت همچنین از ارائه آموزش های پیشگیرانه به کارگران خدوم خدمات شهري خبر و ادامه داد: با توجه به در معرض قرار گرفتن كارگران خدمات شهری با زباله ها و ضرورت ارائه آموزش هاي لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز ، برنامه های آموزشي و غربالگري با مشاركت مركز بهداشت جنوب تهران در مراكز اسكان كارگري اجرا خواهد شد.
شهردار منطقه خاطرنشان کرد: به مناسبت این روز جهانی مراكز رايگان مشاوره رفتاري نیز در زمینه اطلاع رسانی درخصوص بیماری ایدز فعال می شوند. ضمن اینکه آموزش های مجازی نیز در قالب برگزاری وبینار و اشتراك گذاري محتواهاي آموزشي در کانال های محلی صورت می گیرد.