عدم شجاعت بیان اشتباهات مشکل امروز کشور/انتصاب مدیران ناکارآمد محصول اشتباه انتخاب ماست نه مردم
عدم شجاعت بیان اشتباهات مشکل امروز کشور/انتصاب مدیران ناکارآمد محصول اشتباه انتخاب ماست نه مردم
سکان؛ نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه انتصاب مدیران ناکارآمد که تخصص و تعهد ندارند محصول اشتباه انتخاب ماست نه مردم، گفت: آنچه که مشکل امروز کشور است عدم شجاعت بیان اشتباهات ما است.

محمد دامادی، نماینده مجالس نهم و دهم مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مردم فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا، دولت و مجلس قائل نیستند بلکه عملکرد نمایندگان ملاک ارزیابی مردم است، خاطرنشان کرد: کسی که نماینده مجلس می‌شود باید بداند براساس قانون چه اختیاراتی دارد و قوانین موضوعه‌ از نماینده مجلس چه تعریفی کرده است. مردم از وظایف نمایندگان اطلاع دارند اگر هم اطلاع نداشته باشند با یک جستجو ساده در گوگل مطلع می‌شوند .

وی ادامه داد: بنده ۲ دوره تایید صلاحیت و یک دوره رد صلاحیت شدم که از شورای نگهبان تشکر می‌کنم، هرچند برخی رسانه‌ها نوشتند عدم احراز صلاحیت که اشتباه است.

 

دامادی: ملاک عملکرد نمایندگان، ارزیابی مردم است/ ناصری: شکسته شدن طلسم صنعت در مازندران

 

افتخار می‌کنم که نماینده محلی بودم

دامادی با بیان اینکه انتصاب مدیران ناکارآمد که تخصص و تعهد ندارند محصول اشتباه انتخاب ماست نه مردم، گفت: آنچه که مشکل امروز کشور است عدم شجاعت بیان اشتباهات ما است.

این نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون نویسی قانون با کیفیت ننوشتیم که نتیجه‌اش مشکلاتی است که امروز مشاهده می‌کنیم. زمانی که من نماینده مجلس بودم می‌گفتند دامادی نماینده محلی است دیگری ملی است؛ افتخار می‌کنم نماینده محلی بودم.

محمد دامادی با بیان اینکه، حل مشکل یک ارباب رجوع  جزء کار مهم نماینده مجلس است همچون قانون گذاری مجلس، افزود: دلیل تولید، قانون بی کیفیت نبود؛ دانش در میان برخی از نمایندگان است. اگر نماینده شدیم کسی به ما مراجعه کرد موظف هستیم کار مردم را پیگیری کنیم چرا که در لباس نمایندگی مجلس عقد و اخوت با هیچکس نبستیم .

وی افزود: اینکه می‌گویند نمایندگان برای هر طرح پنج دقیقه بیشتر وقت نمی‌گذارند این حرف را قبول ندارم؛ چرا که مکانیزم تصویب طرح و لوایح دچار مشکلاتی است. مثلا در خودرو سازی، پراید تولید کردیم که ماحصل این تولید بی‌کیفیت ۱۹هزار کشته در کشور بوده است.

عدم نظارت کافی در تعیین حقوق‌ها

دامادی با بیان اینکه، برخی دستگاه‌های خدماتی ۲ ماه ۲ ماه حقوق‌ عقب افتاده دارند و در برخی شرکت‌های دولتی که هیولا هستند نظارت کافی وجود ندارد، یادآور شد: برخی افراد حقوق‌های چند ده میلیونی، ۵۰ میلیون و ۷۰ میلیون دریافت می‌کنند در شرایطی برخی از این شرکت‌ها زیان انباشته دارند.

او تاکید کرد: انتخابات فقط تایید صلاحیت نیست نماینده باید ۶ دانگ باشد؛ اطلاعات کافی پیرامون مسائل قانون و نظارت داشته باشد، باید اصل ۷۲ ،۷۳ و ۷۴ را بدرستی بداند و از اصطلاحات گوناگون اقتصادی و مالی  سر در بیارد.

دامادی با اظهار اینکه نماینده در زمینه نظارت مجلس ابزار قدرت را دارد که ابزارش کامل است و مانند یک نیروی نظامی مسلح است، افزود: همچنین دولت می‌بایست پروژه‌ها را در ساختار بودجه تفکیک کند.

ما خطا کردیم

دامادی با بیان اینکه، اگر قانونی وضع کردیم که سفره مردم کوچک شد ما مجرم هستیم و خطا کردیم، گفت: تنقیح قوانین یکی از موضوعات جدی ما است و نتیجه تولید زیاد قانون پایین آمدن کیفیت قوانین است لذا باید نظارت را بیشتر کنیم .