عاملان جمعه سیاه فوتبال ایران محاکمه شوند
عاملان جمعه سیاه فوتبال ایران محاکمه شوند
سکان نیوز؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواهان محاکمه عاملان حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شد.

احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصل 184 قانون اساسی در خصوص حذف دو تیم پرطرفدار کشور از لیگ قهرمانان آسیا و حواشی ایجاد شده پیرامون آن تذکر دهم. جا دارد که بگویم نطق من متوجه بخش زحمتکش کشور نیست بلکه خطاب قرار دادن جریانات مافیایی و اهداف خظطرناک آنان در کشور است.

وی با اشاره با اشاره به حذف تیم های استقلالف پرسپولیس و گل گهر از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، افزود: آنقدر نشستند و دست روی دست گذاشتند تا جمعه سیاه رقم خورد تا فاجعه ای رخ داد که کسی آن را نمی تواند جمع کند.

احمدی بیغش ادامه داد: عاملان این جمعه تلخ به جای محاکمه با پروریی و گستاخی در صدا و سیما دست پیش را گرفته اند و رفتار مبتدیانه رسانه ملی در به رسمیت شناختن جریانات ناپاک فوتبال به جایی رسیده است که حتی افراد اصلاح طلب آن را ترویج رفتار انجمن حجتیه می دانند.

وی افزود: مجموعه حوادث اخیر نشان داد که تا چه اندازه ساختار ورزش کشور آلوده و گرفتار آشفتگی است و علاوه بر برملا ساختن ناکارآمدی وزارت ورزش در کنترل و نظارت بر فدراسیون ها، فساد تا عمق جان و کلام آن نفوذ کرده و رسانه ملی را نیز مانند یک بازیچه به دنبال خود می کشاند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خطاب به رئیس جمهور، وزیر ورزش و معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هشدار می دهم بدانید و هوشیار باشید اراده ای مرموز و مسموم در مافیای فوتبال به دنبال ضربه زدن به کشور بوده و در سطوح مختلف پی بدنامی دولت جدید می گردند. در این عرصه پرطرفدار باید ورود شود و با پاکسازی جریان مخرب، کار را به جوانان متدین و تحصیلکرده حوزه ورزش سپرده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی های موشکافانه نشان می دهد موضوع اخیر صرفا حذف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نبوده بلکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز این دو را حذف کرده است از این رو باید حتما مشخص شود چه کسانی در داخل کشور و در عمق فدراسیون فوتبال، سیگنال های اصلی را به کنفدارسیون فوتبال آسیا داده اند و چه اهدافی در پس پرده عصبانی کردن مردم و بازی با روح و روان ملت وجود دارد.

وی ادامه داد: چرا آنچه امروز جامعه شاهد آن است، نادیده گرفتن حقوق میلیون ها جوان پرشور، باشعور و طرفدار دو تیم بزرگ و شناسنامه کشور توسط عده ای قلیل فرصت طلب و از دم فاسد در حوزه ورزش به ویژه فوتبال که در خواب غفلت نهادهای ناظر و مسئول در حال جولان روی اعصاب و روان مردم هستند.

احمدی بیغش در ادامه با طرح این سوال که واقعا فلسفه این حجم از فساد لجام گسیخته در حوزه ورزش چیست، خطاب به وزیر ورزش گفت: وزارت متبوع شما در موضوع رسیدگی اساسی به فساد در ورزش چه کاره بوده و چه جریانی پشت این ماجرا بوده که کسی جرأت برخورد با آن را ندارد.

وی افزود: صداوسیما تا کجا اختیار دارد که به راحتی بانیان وضع موجود از جمله افرادی مثل داریوش مصطفوی ها را که ناپلئون بناپارت فرانسوی نیز از خسارت این فرد و امثال آن به فوتبال ایران باخبرند را به برنامه زنده دعوت و جلوی چشم میلیون ها بیننده اینگونه گستاخانه و وقیحانه به نهادهای نظارتی مثل مجلس و نمایندگان آن، می تازند.

نماینده مردم شازند در مجلس در ادامه با بیان اینکه تردیدی ندارم اقدام امثال مصطفوی ها در راستای براندازی جریان فکری همسو، مرموز و پرهزینه آنها بوده که در اوج گستاخی به دنبال ضربه فنی کردن دولت رئیسی از همین اول کار هستند، عنوان کرد: متأسفانه وزارت ورزش در خواب غفلت فرو رفته و انگار فردی در سایه این وزارتخانه را رهبری می کند. بدتر از غفلت وزارت ورزش، استمرار اقدامات مسأله دار صداوسیما در التهاب آفرینی های بی مورد و نمک بر زخم مردم پاشیدن است و ظاهرا مدیران تازه کار رسانه ملی از ناشی گری جریانات آبان ماه اصفهان درس عبرت نگرفته اند.

احمدی بیغش خاطرنشان کرد: مجلس از این اهانت ها هراسی نداشته و انتظار داریم رئیس و هیأت رئیسه مجلس به اهانت امثال مصطفوی ها ورود جدی کرده و ضمن برخورد قانونی با وزارت ورزش، اقدامات اساسی برای خشکاندن فساد در این مجموعه به ویژه فوتبال در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.