طرح حفظ و احیاء قنوات در اولویت برنامه های شهرداری منطقه 4 تهران
طرح حفظ و احیاء قنوات در اولویت برنامه های شهرداری منطقه 4 تهران
سکان نیوز؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 گفت: طرح حفظ، نگهداشت و احياء قنات ها و بهره وری از آنها در آبیاری بوستان ها و بطور کل فضای سبز محدوده در سال های اخیر بصورت ويژه اي در اولویت این منطقه قرار دارد.

به گزارش سکان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، “رضا معلم” در این باره بیان داشت: هدف از این طرح علاوه بر كاهش خطرات ناشي از سد مسير قنوات موجود در منطقه، بهره برداري بهينه از منابع داير و جاري زيرزميني، جهت حفظ و احياء بوستانها و فضای سبز محدوده میباشد.

او افزود: از آنجا که قنات ها در گذشته به عنوان نخستین منابع آبیاری و باستانی ترین تکنولوژی آبرسانی محسوب می شدند، نگهداری و احیاء این قنوات در اولویت این منطقه قرار دارد.

معاون شهردار منطقه 4 خاطرنشان کرد: حفظ هويت هاي نمادين آنچه که قابل نگهداري و احياءست، از اولویت های این طرح به شمار رفته و به نوعي احياء ارزش هاي تاريخي محل محسوب مي شود. به علاوه تعدد قابل توجه قنات ها در منطقه و آب جاري قابل استحصال از آن در شرايط حاضر، اهميت و توجه خاصی را می طلبد.

معلم با اشاره به نقش كارگزاران اصلي این عملیات گفت: شهرداري، شوراي نمايندگان ساكنان و مالكان و ساير تشكل هاي دولتي در این طرح از کارگزاران اصلی این طرح به شمار می روند و امید است با تلاش و همت این عزیزان رضایت خاطر شهروندان و ساکنان محلی کسب شود.