ضرورت ساماندهی سریع وزارتخانه ها، استانداری ها و مدیران میانی دولت
ضرورت ساماندهی سریع وزارتخانه ها، استانداری ها و مدیران میانی دولت
سکان نیوز؛ نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: مهمترین مسئله داخلی این روزها، تکمیل انتخاب مردم با ساماندهی سریع وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و مدیران میانی دولت است.

سیداحمد رسولی نژاد با گرامیداشت 24 شهریور ماه، نودمین سالروز ثبت ملی شهر دماوند گفت: شکست مفتضحانه آمریکا در افغانستان، پایان امپراطوری آمریکا را به نمایش گذاشت و رویای غرب‌گرایان و غرب‌گدایان را که تصور می‌کردند با حضور آمریکا، کشورهای منطقه پیشرفت می‌کنند، برباد داد تا امروز همه فرمایش امام راحل(ره) را که فرمود ” آمریکا شیطان بزرگ است” بار دیگر به یاد آورند، البته باید مراقب فتنه‌انگیزی‌های آمریکا که به دنبال آغاز جنگ جدید میان قبایل و قومیت‌های منطقه است و همچنان سودای تجزیه کشورهای منطقه را دارد، باشیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین مسئله داخلی این روزها، تکمیل انتخاب مردم با ساماندهی سریع وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و مدیران میانی دولت است. انتظار می‌رود مدیرانی مردمی، پاک‌دست، کاردان، پرکار، متعهد، انقلابی و جهادی انتخاب شوند.

وی افزود: مسئله دیگر بحث کسری بودجه دولت در نیمه نخست سال است که باید با تشکیل کمیته مشترک میان دولت و مجلس برای آن علاجی نمود تا نیمه دوم سال با نگاهی منطقی نسبت به درآمدها و هزینه‌ها قدم برداریم.

رسولی نژاد بیان کرد: کسری نهاده‌های دامی سبب سختی‌های فراوانی برای دامداران شده است درحالیکه اصرار دولت سابق بر ارز4200 تومانی نشان داد که این سیاست نه تنها به حل مشکل و مسئله کمک نمی کند بلکه مجموعه بزرگی از رانت‌ها و سودجویی‌ها به وجود آورد و این کشاورز و دامدار است که بیشترین آسیب را از این سیاست دیده است.

وی اظهار کرد: عملکرد مثبت آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ایجاد یک دیپلماسی فعال قابل تقدیر است و این دیپلماسی فعال که با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان سبب واردات گسترده واکسن مورد نیاز جهت حل دغدغه سلامت مردم گردید، دروغ بزرگ غربگرایان و غرب‌گدایان را که عدم پذیرفتن خواسته‌های تحمیلی TATF را عامل عدم امکان واردات واکسن می‌دانستند، برملا کرد.

این نماینده مجلس در دوره ضمن درخواست تسریع در محاکمه رییس جمهور سابق و همدستانش افزود: از هیات رییسه مجلس درخواست دارم که پیگیری فرمایند، در پرداخت حق الزحمه اعضای محترم هیات‌های نظارت استانی، شهرستانی، بخش‌ها و ناظرین سر صندوق‌های اخذ رای مربوط به انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها تسریع شود.

وی ضمن دعوت از رییس جمهور محترم جناب آیت اله دکتر رییسی جهت دیدار از شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه ادامه داد: به استحضار ایشان می‌رسانم که امروز مهمترین درخواست اهالی محترم حوزه انتخابیه ام و بلکه میلیون‌ها مسافر جاده بسیار مهم و پرتردد فیروزکوه، احداث کمربندی گیلاوند دماوند می‌باشد که بسیاری از همکاران در مجلس از استان‌های شمالی به ویژه مازندران، گلستان و خراسان شمالی به بنده در این خصوص مراجعه کردند و تذکر فرمودند.

رسولی نژاد در ادامه گفت: در این خصوص علی رغم 16 ماه پیگیری، ده‌ها جلسه و صدها مکاتبه، متاسفانه به نتیجه نرسیده است و موجب نارضایتی شدید میلیون‌ها مسافر شده است که گاه ساعت‌ها در ترافیک بسیار سنگین محور فیروزکوه در گیلاوند دماوند معطل می‌شوند.لطفا دستور اقدام عاجل و قاطع صادر فرمایید.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: از دولت درخواست می‌شود؛ تسریع در تکمیل طرح ‌های فاضلاب شهرهای رودهن، آبعلی و بومهن، اختصاص ردیف ملی به طرح‌های فاضلاب شهرهای دماوند و فبروزکوه و تسریع در اجرای آنها، تصویب طرح‌های فاضلاب شهرهای آبسرد، چیلان و ارجمند و تسریع در اجرای آنها، افزایش تعداد تخت‌ها و تکمیل تجهیزات درمانی، کادر درمان و نیروی انسانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دو شهرستان با عنایت در قرار گرفتن در محور دو مسیر مهم هراز و فیروزکوه، تسریع در اجرای کمربندی شهرهای رودهن و فیروزکوه و احداث پل غیر هم‌سطح در سه راهی مهرآباد- رودهن، تعویض محورهای آبسرد به ایوانکی، فیروز کوه به سمنان، جاده بادان و تسریع در آب آشامیدنی هفت شهر و ده‌ها روستا دو شهرستان صورت گیرد.