ضرورت تقويت و افزايش سطح فرهنگ ايمني در صنعت برق
ضرورت تقويت و افزايش سطح فرهنگ ايمني در صنعت برق
سکان نیوز : مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان مركزي گفت: تقويت و افزايش سطح فرهنگ ايمني در صنعت برق ضروري است.

محمد اله داد در آيين احراز سمت سرپرستان اكيپ هاي اجرايي گفت:تقويت و افزايش سطح فرهنگ ايمني كه همان نظام باورها و ارزش هاي مشترك يك سازمان، نسبت به ايمني كار است امري مهم و بسيار ضروري است زيرا توجه به اين مهم سبب ارتقاي سلامتي نيروي انساني شاغل در سازمان مي شود.

وي گفت: بهترين راهكار براي مقابله با حوادث ناشي از كار، پيشگيري قبل از حادثه است، مطالعه و بررسي همه جانبه محيط كار، تجزيه و تحليل حوادث به وقوع پيوسته، كنترل و نظارت و آموزشي و بررسي اثربخشي آن نقش مهمي در كاهش و پيشگيري حوادث دارد.
اله داد افزود: بحث ايمني و سلامت از اهميت ويژه اي برخوردار است به خصوص در صنعتي كه نخستين اشتباه در آن صنعت ممكن است آخرين اشتباه باشد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان مركزي بيان كرد : نيروي انساني مهمترين سرمايه هرسازمان است و هر اقدامي كه در هر سازماني دنبال مي شود بر پايه نيروي انساني مي باشد و تجربه نيروي انساني بر محور خدمات و تخصص است.

اله داد با بيان اينكه بخش توزيع جزو مشاغل مخاطره آميز محسوب مي شود افزود: برق فرصت تجربه اندوزي به ما نخواهد داد. معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان مركزي هم با اشاره به اينكه همه ساله شاهد حوادث ناگوار بسياري در بخش هاي مختلف كشور در بخش توزيع هستيم تصريح كرد: همه اين حوادث با شكل هاي به ظاهر متفاوت در بخش هاي مختلف كشور تكرار مي شود.

محمد مرادي افزود: با بكاربستن نكات ايمني و حفظ آرامش در محيط كاري و خانواده توسط كاركنان، اين اطمينان را در ما ايجاد مي شود تا هيچ اتفاقي براي مجموعه پيش نيايد.وي ايمني را فرهنگ تلقي كرد و گفت: فرهنگ نياز به كار بسيار دارد و بزرگترين عامل حادثه را سهل انگاري و عدم آگاهي در زمينه خطر معرفي كرد.

مدير دفتر ايمني وكنترل ضايعات شركت توزيع نيروي برق استان مركزي هم گفت: دفتر ايمني وظيفه مهم حفظ سرمايه انساني را بر عهده دارد و البته مقوله ايمني تنها به به دفتر ايمني مرتبط نمي شود بلكه بايستي به يك فرهنگ جاري مبدل شود و تمامي كاركنان واحدهاي شركت توزيع نيروي برق استان ،ايمني را رعايت كنند.
علي عزير آبادي ،اهداي بازوبند به سرپرستان ايمني را براساس تجربه ، مهارت و آزمون صورت خواهد گرفت،افزود : ايمني بحث مهم مي باشد و از پيچيدگي هاي خاص خود برخوردار است