ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جدید
ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جدید
سکان نیوز؛ سرهنگ علیرضا مرادی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جدید، بیان داشت؛ تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اند و باید برای نسل جدید بازگو شود.

به گزارش سکان رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان بابل در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فرمانداری بابل اظهار داشت؛ شهدای هشت سال دفاع مقدس کشورمان نیز با نثار جان خود و با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع)، موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) شدند، به طوری که عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف به خاطر ثمره خون شهداست.

وی افزود؛ شهدای هشت سال دفاع مقدس به عنوان نماد ایثار، شهامت، شجاعت، آزادی، استقلال، صداقت، معنویت، افتخار و پایمردی ملت ایران، باید همیشه و در همه حال در فضای جامعه ما زنده باشند و از این رو، زنده نگه داشتن یاد و نام این شهدا، گام نهادن در مسیر حرکت و راه آنهاست و با برگزاری آیین‌ها و یادواره‌های مختلف از جمله برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های هفته دفاع مقدس، قدمی هرچند کوچک برای معرفی و شناساندن راه و آرمان‌های شهدا برای آشنایی نسل جوان برداشت.

سرهنگ مرادی گفت؛ هشت سال دفاع مقدس به ملت ایران و به ویژه برای جهانیان درس‌های زیادی آموخت که در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای تدریس نمی‌شود.

وی بیان داشت‌به بیان دیگر این دوران یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی بود که امروزه الگویی برای مبارزات ملت‌های آزاده علیه استکبار جهانی شده است.