ضرورت استفاده از تجربه مدیریت موفق شرایط ناترازی گاز زمستان گذشته در خراسان رضوی
ضرورت استفاده از تجربه مدیریت موفق شرایط ناترازی گاز زمستان گذشته در خراسان رضوی
سکان؛ معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این مطلب که دستگاه های اجرایی در بحث مدیریت بحران باید روایت اول را داشته باشند گفت: تجربه موفق مدیریت شرایط ناترازی گاز زمستان سال گذشته وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، عبدالرحمن کشوری در نشست تخصصی پدافند غیرعامل شرکتهای حوزه نفت، گاز و برق در استان خراسان رضوی اظهار کرد: اولین اصل برای مدیریت شرایط خاص برنامه ریزی است. باید با برنامه ریزی مدون و منسجم برای خدمت به مردم آماده بود.

وی با اشاره به افزایش سالانه مصرف کنندگان انرژی در کشور افزود: امسال باید همه دستگاههای متولی چه در بخش دستگاههای ارایه دهنده خدمت و چه مصرف کنندگان انرژی بایستی با آمادگی کامل به فعالیت ل سرد سال وارد شوند. بهینه سازی مصرف انرژی یکی از راهکارهایی است که با جدیت توسط شرکت گاز و… از طریق اجرای طرح هایی همانند تعویض بخاری های فرسوده و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری و اداری در حال اجرا است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: خراسان رضوی از آمادگی خوبی برخوردار است و همه دستگاه های اجرایی باید برنامه ریزی اجرای پلن B را با رویکرد پدافندغیرعامل را داشته باشند به نحوی که ادارات دولتی و مراکز حساس از قبیل بیمارستان ها و نانوایی ها بایستی برای استمرار فعالیت خود با سوخت دوم را بصورت کامل و عملی داشته باشند.

وی به مدیریت افکار عمومی هم اشاره کرد و افزود: روایت اول در هر اتفاقی باید متعلق به دستگاه های اجرایی باشد که این موضوع در قضیه قطع گاز بخشی از شهر تربت جام تجربه در سال گذشته به خوبی مدیریت شد و اطلاعات بصورت صحیح و به موقع در اختیار مردم قرار گرفت .

سردار زهدی معاون امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی و جانشین شورای پدافند غیرعامل استان نیز در سخنانی با مرور درس آموخته‌ها و اقدامات هماهنگ استانداری خراسان رضوی و شرکت ملی گاز ایران، از اقدامات جهادی کارکنان صنعت گاز در سرمای بی سابقه سال 1401 تشکر کرد و گفت: اقدامات جهادی انجام شده در خراسان رضوی علاوه بر مدیریت شرایط ناترازی موجب شد تتا گاز ارسالی استان خراسان رضوی به استان‌های مجاور بدون وقفه ادامه داشته باشد.

حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی هم در ابتدای این نشست به تشریح وضعیت گازرسانی در این استان پرداخت و گفت: خراسان رضوی هم اکنون دارای بیشترین میزان شبکه گازدار، بشترین تعداد و خانوار روستایی بهره مند از گاز است و لذا اقدامات مبتکرانه و خلاقانه فعالین حوزه انرژی در استان تاثیر قابل توجهی در تامین پایداری انرژی خراسان رضوی و استان های مجاور که از تولیدات گاز استان خراسان رضوی استفاده می نمایند داشته و خواهد داشت.

وی از تعامل سازنده و متقابل مجموعه استانداری و وزارت نفت و شرکت گاز قدردانی کرد و افزود: در حوزه پدافندغیرعامل ممکن است با لایه های مختلف جنگ ترکیبی مشتمل بر نفوذ و تهدید از دورن، تهدیدات زیرساختی و سایبری، قطع سرویس و خدمات و اثرگذاری در لایه های اجتماعی و حتی برخی برخوردهای فیزیکی روبرو باشیم. در سال گذشته با حمایت و حضور میدانی شخص وزیر نفت؛ استاندار و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و هماهنگی های گسترده و تعامل و اقدامات فنی و فرهنگی شرایط به خوبی مدیریت شد.

افتخاری گفت: پویش هر خانه یک اتاق گرم یکی از ابتکارات شرکت گاز خراسان رضوی با استفاده از ظرفیت هنرمندان و نخبگان بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت و با دستور وزیرنفت تبدیل به یک پویش ملی در سطح کشور شد.

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: در سال گذشته 80 هزار مشترک جدید گاز در این استان پذیرش شدند و علی رغم کاهش دما نسبت به سال های قبل شاهد کاهش مصرف در بخش خانگی بودیم که این مهم نتیجه همراهی مردم با خادمان خود بود.

افتخاری با بیان این مطلب که طرح های مهمی با رویکرد پدافندغیرعامل در خراسان رضوی در حال اجرا است گفت: اجرای پروژه خط تقویتی تربت جام صالح آباد، خط تقویتی رینگ جنوب مشهد، احداث 54 ایستگاه شهری و رونمایی از سامانه های بحران مدار و مرکز فرماندهی شرایط اضطراری با این هدف اجرایی یا در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در پایان تاکید نمود با توجه به دوری خراسان رضوی از منابع گازی جنوب کشور لازم است در فرصت باقیمانده تا زمستان تکمیل ظرفیت ذخیره سازی و سوخت مایع بخش نیروگاهی، صنایع و مراکزحساس به صورت جدی دردستور کار قرار گیرد.

در پایان این مراسم معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران عامل شرکت های تابعه عضو وزارت نفت و نیرو از سامانه های شرایط اضطراری و تیم های امدادی شرکت گاز خراسان رضوی در آستانه ورود به فصل زمستان بازدید کردند.