شهردار نوشهر از افتتاح شهربازی مدرن در مجموعه سیترا خبر داد
شهردار نوشهر از افتتاح شهربازی مدرن در مجموعه سیترا خبر داد
سکان نیوز:شهردار نوشهر از افتتاح شهربازی مدرن در مجموعه سیترا خبر داد.

به گزارش سکان نیوز/علی امانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به محقق شدن بودجه ۸۴ میلیاردی شهرداری نوشهر با حمایت اعضای شورای شهر، برای نخستین بار در سال جاری اظهار کرد: با دوبرابر شدن بودجه امسال نسبت به سال گذشته اتفاقات خوبی در شهر رقم خورد و در کنار آن نیم نگاهی به متمم بودجه هم شد.
وی به برخی پروژه های مهم نوشهر در سال جاری اشاره کرد و گفت: نیروگاه زباله سوز یکی از بزرگترین پروژه های ملی بود که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید و پس از این تحولات خوبی در بخش معضل بزرگ زباله رخ خواهد داد.
شهردار نوشهر در ادامه کلنگ زنی پل ماشلک را یکی دیگر از پروژه های بزرگ نوشهر برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار آن، در راستای توسعه گردشگری، طراحی باغ یک هکتاری در تقاطع هلستان به پایان رسید و به زودی کارگاه عملیاتی آن شروع به کار خواهد کرد.
امانی اجرای پیاده راه نوشهر را به عنوان دومین پیاده راه از لحاظ طول مسیر بعد از اصفهان یاد کرد و ادامه داد: این پیاده راه زیبا به طول سه کیلومتر در حال اجرا است بخش اعظم کار انجام شده و به زودی به بهره برداری کامل خواهد رسید.
وی در ادامه به پرسش های مطرح شده از سوی خبرنگاران حاضر در این نشست مجازی پاسخ داد و گفت: نیروگاه زباله سوز با آغاز فعالیت خود علاوه بر سوزاندن زباله های جدیدی که وارد می شود به تناوب به سوزاندن ۱۰ درصد زباله های قدیمی به صورت روزانه خواهد پرداخت تا حجم زباله تلنبار شده ۳۰ ساله کاهش یابد.
شهردار نوشهر موضوع سگهای بلا صاحب رها شده در شهر را به عنوان یکی از معضلات بزرگ شهرداری ها عنوان و خاطرنشان کرد: با کمک محیط زیست این موضوع در نوشهر در حال ساماندهی است.
امانی در پاسخ به پرسشی در زمینه کمبود فضای پارکینگ در نوشهر به خصوص خیابان ستارخان گفت: با توجه افزایش سرانه خودرو و سهولت تهیه خودرو، حجم تردد در شهر چندبرابر شده است و در کنار آن ، خیابان ستارخان به دلیل وجود بیمارستان و چندین مرکز درمانی و کلینک از خیابانهای پر تردد شهر است که با وجود یک طرفه شدن این مسیر هنوز مشکلاتی باقی مانده است اما باید تدابیری در زمینه فرهنگ سازی از سوی مردم اندیشیده شود.
وی از طراحی اپلیکیشن جدید توسط شهرداری نوشهر خبر داد و تصریح کرد: این سامانه قادر است بسیاری از خدمات شهری را از جمله پرداخت قبوض و سامانه ۱۳۷ را انجام دهد.
شهردار نوشهر از پارک خودروها توسط بانک ها و صاحبان صنوف در خیابانهای اصلی شهر به عنوان یکی از مشکلات اصلی پارکینگ شهر یاد کرد و یادآور شد: از بانک ها و صاحبان مغازه می خواهیم یا با خودروهای عمومی به محل کار خود بیایند و یا خودورهای خود را در پارکینگ عمومی پارک کنند که مردم مشکلی نداشته باشند.
امانی از افتتاح شهربازی مدرن در مجموعه سیترا خبر داد و متذکر شد: این شهربازی مدرن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: با همکاری اداره کل منابع طبیعی مازندران نوشهر، ۷۵ هکتار از اراضی جنوبی شهر از نیرنگ تا ماشلک به مدت ۱۵ سال برای پارک به شهرداری واگذار شد و این موضوع می تواند سی سنگان دومی را در نوشهر به مردم هدیه دهد.