شنا در سدها، آب‌بندها و کانال‌های آبی مازندران ممنوع است
شنا در سدها، آب‌بندها و کانال‌های آبی مازندران ممنوع است
سکان نیوز - شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرد که شنا در سدها، آب‌بندها و کانال‌های آبی استان ممنوع است و این شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در صورت بروز حوادث پذیرا نیست.

به گزارش سکان نیوز/ روابط عمومی این شرکت روز سه شنبه در اطلاعیه ای با تاکید بر این که ناآشنایی با مخازن سدها حتی شناگران ماهر را هم به کام مرگ می کشد ف هشدار داد : تاکنون افراد زیادی جان خود را بر سر لذت از شنا در این مکان ها از دست داده اند.

بنابر این گزارش ، شنا در دریاچه پشت سدهای مخزنی و همچنین کانال های آبیاری یکی از تفریحات رایج مردم بومی استان و مسافران به شمار می رود ، این در حالی است که تمامی زیر ساخت ها و تاسیسات تعبیه شده در این مناطق تنها برای انتقال آب به زمین های کشاورزی است و امکاناتی برای شنا کردن در آنها وجود ندارد.
شرکت آب منطقه ای مازندران اعلام کرد که علائم هشدار دهنده مبنی بر ممنوعیت شنا در این مناطق نصب شده است ، اما طی سال های اخیر به دلیل بی توجهی افراد به این علائم ، حوادث سقوط به داخل کانال و دریاچه ها و مصدومیت و حتی فوت افراد رخ داده است.

این شرکت از مردم خواست تا به علائم هشدار هنده توجه کرده و تذکر ماموارن را جدی بگیرند چون شرکت آب منطقه ای هیچ مسئولیتی را در قبال بی توجهی به علائم قبول نمی کند.

بتنی بودن کانال های مدرن و همچنین ارتفاع آنها باعث می شود تا در صورت افتادن افراد به داخل ، نجات آنها سخت و برخی مواقع غیر ممکن باشد .
مازندران ۵۰۰ کیلومتر کانال مدرن یا همان بتنی دارد که انتقال آب از رودخانه ها به زمین های کشاورزی از این طریق صورت می گیرد . همچنین بیش از این میزان کانال های سنتی و دست ساخته کشاورز در مازندران وجود دارد.

در استان مازندران همچنین پشت سدهای شهید رجایی ، البرز ، مجیران ، شیاده ، برنجستانک ، صلاح الدین کلا ، الیمالات ، سنبل رود ، فریم صحرا ، عباس آباد و کانال آبیاری و زهکشی تجن ، گلورد ، البرز ، هراز ، چالوس ، سرد آبرود ، دریاچه وجود دارد .
برای تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی در مازندران ، زیر ساخت هایی از قبیل ایجاد کانال های هدایت آب از رودخانه و نیز آب بندان ایجاد شد که طی زمان این فضاها به جاذبه هایی برای تفریح و شنا افراد مبدل شد .