زارعی؛ محققان ایرانی با ساخت و تولید واکسن کرونا توانایی غرب را به چالش کشیدند
زارعی؛ محققان ایرانی با ساخت و تولید واکسن کرونا توانایی غرب را به چالش کشیدند
سکان نیوز؛ رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران بیان داشت؛ محققان برجسته ایرانی با ساخت و تولید واکسن کرونا توانایی غرب را به چالش کشیدند.

منصور علی زارعی با اشاره به اینکه اساسا آمریکا با هرگونه پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران مخالف است، اظهار کرد: محققان برجسته ایرانی با ساخت و تولید واکسن کرونا توانایی غرب را به چالش کشیدند.

وی با تاکید بر توانمندی بالای محققان و متخصصان داخلی در عبور از دالان مشکلات و تحریم‌ها گفت: تحریم در عین فشار و تنگنای فراوان و آسیب‌رسانی به مردم و کشور یک فرصت بی‌نظیر برای ظهور و بروز استعدادهای خلاق ایرانی برای بازکردن معبر روشنایی و شکوفایی است.

زارعی با اشاره به تلاش موفق ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت برای دست‌یابی به واکسن ایرانی کرونا افزود: این حرکت در شرایطی است که واکسن‌های معروف دنیا همچون فایزر به‌خاطر عوارض ناخوشایند آن‌ها شکست تلخی برای سازندگان این واکسن‌ها به شمار می‌روند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشتازی کشورمان در عرصه‌های علمی گفت: ایران در نبرد علمی با دنیای غرب همواره پیشتاز و پیشگام بوده است، ولی گذار از مرحله بحران کرونا نیازمند عزم قاطع و همپایی مسوولان و همکاری فعالانه مردم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراحل موفق تولید واکسن‌های ایرانی در بنیاد برکت افزود: به‌زودی با طی مراحل پایانی آزمایش‌ها و تست‌های بالینی جشن بزرگ موفقیت واکسینه شدن عمومی در برابر کرونا برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شرایط ناپایدار این استان از نظر انتشار ویروس کرونا خواستار تشدید مقررات و پروتکل‌های بهداشتی در این خطه شد و گفت: از اعمال محدودیت در محورهای ارتباطی مازندران حمایت خواهد کرد، اعمال مقررات قرنطینه‌ای و حفظ فاصله اجتماعی بهترین شیوه تعامل همکاری با مدافعان سلامت عمومی است