روند های ناکارآمد در مسیر توسعه مازندران نیازمند اصلاح و تغییر است
روند های ناکارآمد در مسیر توسعه مازندران نیازمند اصلاح و تغییر است
سکان نیوز؛ منصورعلی زارعی از آسیب شناسی روندهای ناهمگون توسعه در مازندران توسط مجمع نمایندگان استان خبر داد و افزود: روند های ناکارآمد در مسیر توسعه مازندران نیازمند اصلاح و تغییر است.

نماینده مردم ساری و میاندرود با اشاره به مشکلات توسعه مازندران افزود: زیر ساخت های زیربنایی و اقتصادی و فرهنگی مازندران آسیب پذیر شده است.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس یادآورشد: اساس توسعه در مازندران به خاطر شرایط اقلیمی و سیاسی و ظرفیت های بی پایان نخبگانی آن به علت برخی غفلت ها و ناکارآمدی ها دچار بی مهری شد.
زارعی از آسیب شناسی روندهای ناهمگون توسعه در مازندران توسط مجمع نمایندگان استان خبر داد و افزود: روند های ناکارآمد در مسیر توسعه مازندران نیازمند اصلاح و تغییر است.
عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم ساختار اکوسیستم طبیعی مازندران را در برابر فرآیندهای توسعه آسیب پذیر دانست و خاطرنشان کرد:پیکره مازندران در اثر تحولات فرساینده صنعتی آسیب دید.
این نماینده مجلس از روند تبدیل و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مازندران انتقاد کرد و افزود: روند روبه رشد تبدیل کاربری اراضی آینده زراعی مازندران را با تهدید مواجه می کند.
زارعی خدمات دهی مازندران در سطح ملی به ویژه در زمینه گردشگری را یاد آور شد و گفت: دولت باید متناسب با خدمات دهی ملی مازندران به سالانه ۲۰ میلیون گردشگر ، مشوق های حمایتی را در اختیار این استان قرار دهد.
رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به دست اندازی های غیر علمی به طبیعت ،از بی توجهی به ساخت غیر قانونی سد فینسک در استان سمنان که تهدیدی برای منابع آب و کشاورزی مازندران است انتقاد کرد و افزود: با ورود سازمان بازرسی کل کشور، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخگوی اعمال غیر قانونی خود در احداث این سد باشند.
زارعی تصریح کرد: مجمع نمایندگان مازندران معتقد است حیات طبیعی مردم و کشاورزی این استان نباید تحت تاثیر تمایلات سیاسی مسئولان کشوری آسیب ببیند.